Tri temné koruny- Kendare Blake



Ahojte! Dnes vám chcem predstaviť novinku z vydavateľstva Albatros Media. Jedná sa o knihu Tri temné koruny. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...

Pôvodná anotácia: Na ostrove Fennbirn sa každú generáciu narodia tri výnimočné deti – trojčatá. Tri kráľovné, tri právoplatné dedičky temného trónu. Každej koluje v žilách iná mágia. Mirabella je nebojácna elementalistka, ktorá lusknutím prstov vykreše nenásytné plamene či privolá hromy a blesky. Katharine je travička, ktorá namieša akýkoľvek jed. A naturalistka Arsinoe ovláda faunu a flóru – traduje sa, že pod jej rukami rozkvitne tá najčervenšia ruža a skrotne aj najzúrivejší lev. Ktorá zasadne na temný trón? V deň svojich šestnástych narodenín sa musia sestry podujať na sériu nebezpečných skúšok na život a na smrť. Korunu získa tá, ktorá ostane nažive. V hre je totiž viac než len starodávny trón.

Na túto knihu som sa neskutočne tešila odkedy som ju videla na všelijakých bookstagramových profiloch v zahraničí. Potom som však zistila, že ju na Slovensku vydá Albatros a bola som šťastím celá bez seba. Bola som rada aj za to, že v Albatrose ponechali pôvodnú obálku, ktorá v kníhkupectve zaujme nejedného milovníka fantasy. No teraz už prejdime k samotnej recenzii...

Už v anotácii ste si mohli povšimnúť, že sa celý dej točí okolo troch sestier. Katharine bola travička. To znamená, že vedela pracovať s jedmi a bola voči ním ,,imúnna“. Bola charakter, ktorého nebudete ani nenávidieť, ale ani nemilovať. Veľmi sa mi páčil vzťah s jedným chlapcom, ktorý viedla. Mirabella bola moja najmenej obľúbená kráľovná. Mala z troch sestier tú najväčšiu moc (jej talent sa rozvinul najviac). Bola elementalista, čiže ovládala živly ako voda, oheň, vieto, a podobne. Arsinoe som ja úplne milovala. Bola naturalistka, takže je v úzkom spojení s prírodou. Mala som ju najradšej hlavne kvôli jej odvahe a nebojácnosti. Bola úplne iná než všetky kráľovny.

V tejto knihe, ktorá je prvá zo série Temné koruny sa skôr spoznávame s okolím a postavami. Na základe dlhších, no za to parádnych popisov si viem ako čitateľ predstaviť úplne všetko. Postavy, okolie, rôzne obrady a rituály. No na začiatku knihy mi to však dalo dosť zabrať. Je to skrátka kniha do ktorej sa musíte dostať. Viete, niečo ako Harry Potter alebo Trón zo skla. Zase plus je, že autorka nám ponúka nový svet.

Kniha mi sebe neprišla veľmi dlhá. Predsa len necelých 400 strán je na fantasy úžasné. No podľa mňa v nej bolo neskutočne veľa akcie. Niektoré scénky nebo,i vôbec potrebné a myslím, že by som sa zaobišla aj bez nich. Alebo to autorka mohla trošičku skrátiť. Aj keď je táto kniha poriadne drsná, nájde sa tu aj miesto vyhradené pre romantiku. Veľmi ma pohladil po duši vzťah Jules s Joshepom (aj keď to čo sa stalo neskôr Joshepovi nezabudem).

Knihu hodnotím veľmi pozitívne. Som prekvapená ako autorka využila a rozvinula svoj nápad. Za mňa je to jedna z najlepších kníh v žánre YA fantasy. Veľmi sa teším ako to všetko bude pokračovať, pretože ten koniec ako to čo malo znamenať?! Vy čítate niečo čo sa na konci úplne prekrúti. Preto jej udeľujem 4,5*/5* a vrelo ju odporúčam milovníkom fantasy.

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu AlbatrosMedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre