Siréna- Kiera Cass




Ahojte! Dnes  vám predstavím o ktorej ste určite už všetci počuli a ja som bola zase posledný človek, ktorý ju čítal. Nebude to nič iné ako Siréna od Kiery Cass. Pokiaľ ma dlhšie sledujete viete, že ja Selekciu úplne milujem a dozviete sa či aj táto ďalšia standalone knižka ma zaujala alebo to bol úplny prepadák. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...

Pôvodná anotácia: Oceán zachránil Kahlen pred smrťou. Je to už dávno, no odvtedy mu slúži ako siréna. Svojím spevom láka neznámych do hlbín mora, aby tak splatila dlh. Navzdory tomu, že jej jediné slovo môže zabiť, nedokáže odolať pevnine. Pozoruje ľudí, túži sa s nimi zhovárať, smiať sa a žiť slobodne medzi nimi. Kahlen je odhodlaná „odpykať si trest“ v samote… až kým nestretne okúzľujúceho a starostlivého Akinliho. Zosobňuje všetko, po čom kedy túžila. Nesmie s ním však prehovoriť. Všemožne sa snažia komunikovať, úžasne si rozumejú a ich vzťah rýchlo prerastá do priateľstva. Či chcú, alebo nie, spútava ich láska... Oceán však má svoje pravidlá a žiadna siréna by sa nemala zamilovať do človeka. Kahlen musí Akinliho opustiť. Človek nesmie poznať morský svet sirén. Avšak po rokoch poslušnosti sa Kahlen rozhodne nasledovať hlas svojho srdca.

Všetci milujeme príbehy o morských pannách. Po Selekcii som si našla od autorky aj túto knihu Sirénu, ktorú istotne všetci poznáte. Začala som ju čítať už cez prázdniny, no absolútne mi nesedela. Po mesiaci som jej opäť dala šancu. Recenzie na ňu boli úplne rozporuplné, takže som mala ešte väčší strach ako predtým, než som o nej nevedela skoro nič. Aj napriek tomuto všetkému to však nebol tak úplne prepadák.

Kahlen mi neprišla ničím zaujímavá. Bola to taká milá osôbka, ktorá tam bola stále pre každého a každý tam bol pre ňu. Naozaj bola veľmi neutrálna, takže ste ju nemohli ani milovať ani neznášať. Všetky vedľajšie postavy boli presne také isté ako Kahlen, takže vpodstate neutrálne. Jediný kto sa mi naozaj nepáčil svojou povahou bola Oceánia. Fakt som neznášala jej krutosť. Akinli mi však naopak veľmi sadol (ešte viac ako Kahlen) a keď sa tam objavil, tak som tie pasáže jednoducho preletela, lebo vtedy tam bol kúsok romantickej „akcie“.

Ako som už vyššie spomínala, tak keď som ju začala čítať cez prázdniny, nevedela som sa vôbec začítať. Zo začiatku mi prišlo, že vás tá autorka hodí do nejako upraveného nášho sveta a ja osobne som sa v tom dosť strácala. Fakt, prvých 50 strán som ani nevedela o čom čítam. Na začiatku mi tiež veľmi nesadlo to morské prostredie a veľmi ma rozčuľovalo ako sa stále presúvali z miesta na miesto, lebo som sa vtedy strácala v deji tiež. No na konci keď som si všetko pospájala tak mi to dávalo pointu. Polovica knihy mi prišla úplne zbytočná. No od tej strany 50 keď som aspoň niečomu začala chápať som sa konečne začítala a išlo to veľmi rýchlo.
Osobne by som vám knihu odporúčala. Naozaj neľutujem, že som ju prečítala. Veľmi som si pri nej oddýchla, keďže väčšinou som v novovytvorených svetoch. Určite sa v nej nájdu milovníci romantiky. No nebolo jej tam zas až tak veľa. Každopádne tam nájdete strašné množstvo pocitov a to sa mne veľmi páčilo. Knihe dávam 3,5*/5*. Bol to naozaj taký priemer.

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete kúpiť TU.

2 komentáre