3-minirecenzie z rôznych žánrov (Lov stínu, Všechno je vpohodě, Na lovu)

Ahojte! Vítam vás pri novom článku. November bol pre mňa neskutočne hektický mesiac, takže som nemala ani čas písať a čítať. Popravde, už mi to písanie aj začínalo chýbať! Pripravila som si pre vás takto krásne (začiatkom decembra :D) moje obľúbené mini 3-recenzie. Dnes vám predstavím knihu Všechno je vpohodě, retelling Na lovu a najväčšie knižné sklamanie Lov stínu. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...

-----------------------------------------------------------------
Lov stínu- Adrianne Strickandová a Michael Miller

Pôvodná anotácia: Nev nastoupil jako řadový člen na palubu vesmírné lodi, které velí Qole, nejmladší kapitánka všech dob. Její posádku tvoří sebranka sirotků, uprchlíků a ani Nev není úplně obyčejný člen personálu. Ve skutečnosti pochází z královské rodiny a na lodi se skrývá. Věří totiž, že Qole má klíč k měnící se galaktické civilizaci. Proto se ji rozhodne unést na svou domovskou planetu. Netuší však, že se zapletl s něčím mnohem horším, než je jedna mladá kapitánka.

Začneme najväčším knižným sklamaním tohto roku. Moje očakávania boli nulové, pretože som o knihe veľa nepočula. Keď vyšla v Česku, tak si ju veľmi vychvaľovali Ola (NoFreeUsernames) s Miškou (RadšiKnihu). No bol to totálny prepadák. Vpodstate som knihu ani nedočítala. Nielen, že mi priviedla čítaciu krízu, ja som pri nej normálne zaspávala. Skončila som na strane 240 a naozaj ma absolútne nezaujíma čo sa stane ďalej ani ako to skončí. Postavy robili stupídne rozhodnutia a správali sa ako malé deti. Fakt, 5-ročné dieťa by sa správalo vyspelejšie ako oni. Dej bol neskutočne veľké klišé a vpodstate sa za tých 240 strán nestalo vôbec nič. Anotácia na túto knihu sľubovala úžasné vesmírne sci-fi, plné bojov, akcie a lásky, no bol to jeden veľký nepodarok. Na začiatku bola jedna akcia, ktorá sa však dala predvídať a všetci by sme presne odhadli ako sa skončí. Inak veľká nuda. Naozaj si radšej ušetrite nervy a čas na niečo. Za mňa ju vôbec neodporúčam.

1,5 ❤/5 ❤

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete zakúpiť TU.
Všechno je vpohodě- Nina LaCour

Pôvodná anotácia: Od té doby, co Marina nechala celý svůj předchozí život za sebou, s nikým ze své minulosti nemluvila. Dokonce ani její nejlepší kamarádka Mabel neví pravdu o tom, co se během těch několika posledních týdnů stalo. Ale přestože je na univerzitě v New Yorku, tisíce kilometrů od domova v Kalifornii, stále nemůže zapomenout na svůj domov a tragédii, před kterou se snažila utéct. Teď, během zimních prázdnin, zůstává Marin v celém kampusu sama. Brzy přijede na návštěvu Mabel a Marin se bude muset vypořádat se vším, čím se tak dlouho trápila.

Po knihe som pokukovala už minulý rok, keď som ju videla vo videu od Klárky z Kláriny knihy. V marci som sa však dozvedela, že si práva odkúpilo CooBoo (a po dočítaní som zistila, že budúci rok ju budeme mať aj v slovenčine :D). Kniha však bola veľmi zvláštna. Nikdy som nič podobné nečítala. Bola plná emócií, depresií a pocitov. Veľmi dobre sa mi však čítala a stránky rýchlo odsypávali. Všetky postavy mi prišli ako niekto nový, pretože naozaj vám garantujem, že ste sa nemali možnosť sa s nimi stretnúť v žiadnej knihe. Možno preto som sa do nich nevedela vžiť, pretože som neprežívala to čo oni. Občas mi prišlo, že sa Marin (hl. postava) až veľmi ľutuje a absolútne nevníma okolie, ktoré jej chce pomôctť. Samozrejme, niečo si prežila, ale aj tak ma to rozčuľovalo. Verím, že kniha môže niekomu pomôcť a prestane sa cítiť, tak, že nie je sám so svojimi problémami. Pre mňa to bola nová skúsenosť, no určite by som si túto knihu neprečítala druhýkrát. Aj tak vám ju odporúčam.

3,75/5

Na lovu- Megan Spooner

Pôvodná anotácia: Kráska zná tajemný les lépe než kdokoli jiný. Cítí ho ve své krvi. I když vyrostla mezi šlechtici daleko od lesa, ví, že temný hvozd skrývá tajemství, která dokáže odhalit jen pravý lovec. Když její otec přijde o všechno jmění a Jeva se musí společně se sestrami odstěhovat pryč z města, uleví se jí. Uprostřed divočiny se nemusí přetvařovat a usmívat se na bohaté dámy – nebo se vdát za bohatého šlechtice…. Ale ve chvíli, kdy v lesích zmizí při lovu její otec, nemá Jeva na vybranou – musí ho najít. A jediná cesta vede po stopách stvoření, které se otec snažil ulovit. Přes varování sester se vydává do lesa a stopuje Zvíře až do jeho království – zakletého údolí, zničeného zámku a světa plného stvoření, o kterých slyšela pouze v pohádkách. Do světa, který ji může zničit, nebo spasit. Zbývá jen jedna otázka. Kdo přežije tento lov: Kráska, nebo Zvíře?

Kniha bola neskutočne ospevovaná hlavne v zahraničí, no u nás zbierala skôr veľký hate ako slávu. Preto mi jej očakávania poklesli pod nulu. A musím povedať, že ma naozaj prekvapila. Najviac sa mi páčilo však to, že zo všetkých retellingov aké som kedy čítala na príbeh Krásky a Zvieraťa, bola v tejto najväčšia podobnosť. No predsa vás v niektorých momentoch vedela prekvapiť. Tiež sa mi páčilo, že tam bola zakomponovaná rozprávka o vtákovi Ohnivákovi. Postavy neboli nič extra, ale boli celkom sympatické. Ani jedna postava tam nebola taká, žeby mi nesadla. Dej bol miestami dosť nudný, no aj tak sa mi to dobre a rýchlo čítalo. Hovorím, ak nebduete mať veľké nádeje a nebudete čakať peckový svet a príbeh, tak to bude zlatý stred presne ako u mňa. Kniha je veľmi oddychová a odporúčam vám ju.

3/5