Dievča z titulky- Lenka Kyselicová


Ahojte! Možno viete, možno nie, nemám v láske slovenské romány. Stále je všetko o tom istom. No keď sa mi pred pár dňami dostala do rúk kniha od autorky Lenky Kyselicovej- Dievča z titulky, tak som sa rozhodla dať jej šancu. A som veľmi milo prekvapená! Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...



Pôvodná anotácia: Serafína má devätnásť a presne vie, čo v živote chce – stať sa lekárkou. No modrá krv v jej žilách jej nedovoľuje žiť život obyčajného dievčaťa s túžbami a so snami. Po predkoch zdedila titul markízy, závratné dedičstvo i aristokratické privilégiá. Život ako z rozprávky však ukrýva svet mocenských hier. Serafina uteká pred všadeprítomnými fotografmi z rodného Talianska až do anglického Oxfordu.Odhodlaná nasledovať svoj sen nastúpi na univerzitu, kde vďaka anonymite bežného života stretáva nových priateľov. Dokáže talianska aristokratka odolať ich britskému šarmu? Objektívy fotografov však nikdy nespia a Serafina netuší, že jej noví kamaráti tiež nemajú obyčajný pôvod. 

Ako som spomínala, slovenské romány naozaj nie sú môj šálok kávy. Stále je tam jedno dievča, jeden chlapec a naozaj absolútne nikto (ne)čaká, že budú spolu. Alebo ešte viac mi je na smiech, ak je to dievča najväčšia introvertka na zemeguli a ten najväčší bad boy sa zamiluje práve do nej! WAU, aké nečakané :D (ale ako oddych sú celkom super). Každopádne, presne toto som čakala aj od tejto knihy. No zostala som príjemne prekvapená a potešená, že niekto konečne prišiel s niečím novým. A jednoducho som si to zamilovala!

Najviac mi asi trhalo srdce, že som sa musela rozlúčiť s postavami, ktoré boli absolútne famózne. Každá postava, či už hlavná alebo vedľajšia mala dosť priestoru na to aby sme ju spoznali alebo stihla niečo urobiť (samozrejme, tie hlavné mali toho priestoru oveľa viac). Serafina ako hlavná hrdinka splnila všetko nad moje očakávania. Nežná, láskavá, krásna, jednoducho dokonalá. No aj na tej jej dokonalosti boli občas chyby a to sa mi páčilo. No najviac mi liezla na nervy ta jej sebaľútosť. Zo začiatku som to tolerovala ako tak, no potom ma to už dosť štvalo. No všetko čo sa dialo Serafine som prežívala celý čas s ňou. Či už sa smiala alebo plakala, stále som bola s ňou a prežívala presne to isté. Chlapci v knihách sú jednoducho číra dokonalosť. Zamilujete sa do každého jedného (dobre, Dantemu som chcela vyškriabať oči, ale inak celkom super :D). Vo viacerých okamihoch ma riadne vedelo vytočiť aj Benovo správanie alebo naopak, veľmi ma vedel pobaviť Henry. Fakt, v každej situácii vedel dať takú hlášku, že som sa smiala ešte niekoľko minút potom. Bastian bol taký fajnový slušňák a tiež celkom ušiel.
 
Na to, že kniha mala skoro 400 strán mi dej ubiehal pomerne rýchlo. Niekedy som sa od knihy nemohla ani odpútať. Občas to bol úplný hearbreaking a všetko som prežívala s postavami (možno ešte viac ako tie postavy :D). Inokedy sa mi až srdiečko roztápalo od šťastia. Nikdy v deji nebola chvíľka kde by sa nič nedialo. Keď dej tak spomalil alebo bol nudnejší, tak ja som to brala ako prestávku popri tých naozaj stresových situáciach, kedy sa zapotili nielen postavy ale aj ja. Skoro stále v románoch odhadnete dej, no tu nič také nehrozilo. Keď ste si mysleli, že bude s tým, autorka to úplne pretočila a zrazu bola s niekým iným. A to myslím na absolútne všetky postavy (hlavne na Avu, takže ktorí čítali vedia 😊 ). Veľmi ma prekvapila ako bola kniha písaná. Občas ste to mali písané ako novinové články, listy, pesničky, či ako rozhovory z rôznych šou a správ. Bolo super vidieť ako sa možno žije bohatým a ako sa žije v takom aristokratickom kolotoči. Možno na deň by som si to chcela vyskúšať na vlastnej koži, no naozaj som celkom rada, že som len obyčajné dievča a na každm rohu nestriehnu paparacovia aby si ma odfotili v čo najlepšom uhle.

Neviem či to máte tiež tak, ale mne sa skoro s každou knihou spája nejaká pesnička a práve s touto sa mi spája Kiss and Make Up od Dua Lipy, takže si ju popri čítaní alebo pri pauzách môžete pustiť a privodí super atmosféru. Knihu vám veľmi odporúčam a budem pevne veriť, že sa vám bude páčiť tak ako mne. No aj cez to všetko dávam knihe 4,5*/5*. 

Veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Motýľ za poskytnutie recenzného výtlačku. Knihu si nájdete TU.

2 komentáre