Investigatívna novinárčina v thrilleri║Zabudnutí mŕtvi- Tove Alsterdal


Ahojte! Dnes som si pre vás pripravila novú recenziu na severské krimi, ktoré v mojich recenziách nenachádzate často. Ide o knihu Zabudnutí mŕtvi od Tove Alsterdal.  Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...


Ally, ktorá žije v New Yorku sa márne snaží skontaktovať so svojím manželom Patrickom. Ten je investigatívny novinár a išiel písať svoju reportáž až do ďalekého Paríža. Vo svojej reportáží chce písať o nekalých korupčných praktikách a obchodovaní s ľuďmi. Strach o Patrickov život Ally prinúti konať a preto sa tiež vyberá do Paríža za ním v snahe zistiť čo sa deje. Tam sa však pátranie zmení na boj o vlastný život a zavedie Ally do zákutí európskeho podsvetia. 

Ally bola celkom dobrá hlavná postava. Bola mi sympatická, no hrozne mi vadila jej hysterická povaha. Na to, že nebola novinárka si počínala v pátraní až veľmi dobre. Ostatné postavy mi prišli nie veľmi sympatické. Jediná vedľajšia postava, ktorá sa mi páčila bola Nedjma. Tajomná, vážená, elegantná-jednoducho takáto má byť postava v trileroch. 

Tak do šesťdesiatej strany som mala celkom problém sa začítať, pretože som sa viackrát strácala v deji. Vo viacerých pasážach to bolo také "bez chuti" a vôbec sa mi to nechcelo čítať, no až do konca som naozaj chcela vedieť čo sa stalo. Autorka do textu dávala strašné  množstvo nepotrebných informácií, ktoré iba zbytočne predlžovali knižku. Ak tam akcia bola, tak som si čítanie užívala, pretože vtedy sa to čítalo dobre a rýchlo. Konečná akcia ma veľmi prekvapila a určite som ju neočakávala (aj keď mi prišla nereálna). Celkovo odkedy prišla hlavná hrdinka do Lisabonu tak dej odsypával.

Recenzia pokračuje pod fotkou.

Autorka píše na tému, ktorá bola začiatkom roku 2018 na Slovensku celkom riešená- vražda investigatívneho novinára. Bola som veľmi zvedavá ako to bude spracované. Zbytočne sa to však naťahovalo a určite by som toto neodporúčala ako oddychovú knihu. Miestami sa to čítalo dobre, miestami hrozne, no aj tak som si nevedela zvyknúť na štýl písania.

Určite som veľmi rada za prečítanie tejto knihy a neľutujem to. Viem, že veci, ktoré sa diali v knihe sa denno-denne dejú aj v reálnom svete a je to dosť smutné. Bola som rada, že konečne niekto prišiel s takýmto nápadom. Škoda tej dĺžky. Je to zaujímavé čítanie, ale odporúčam to starším čitateľom. Knihu hodnotím 3,5*/5*.

Za knihu chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete zakúpiť TU.

16 komentárov

  1. Tuto knihu vůbec neznám :-o Myslím, že u nás ani nevyšla. Je škoda, že spisovatelé mají skvělý nápad ale nedokáží ho zúročit :-(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vlastne som sa minule pozerala a videla som ju aj v češtine, skús sa po nej pozrieť. A áno, bohužiaľ :(

      Odstrániť
  2. Moc pěkná recenze :) Knížku neznám, ale myslím, že vypadá jako skvělé čtení :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne!😊 nebola najhoršia, ale žeby som si z nej sadla na zadok, to tiež nie.

      Odstrániť
  3. Veľmi pekne napísaná recenzia, no táto kniha nie je zrovna môj šálok kávy. Asi by som z nej bola len depky :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Ver mi, ani ja veľmi trileri nečítam, no tu som tomu chcela dať šancu kvôli anotácií a téme na ktorú autorka písala.

      Odstrániť
  4. Krásné fotky! Líbi se mi plyšový králíček! Knihu vidím poprvé a recenze je super! Bohužel já krimi moc severské krimi moc nečtu a sama nevím proč, dost se takových témat bojím, protože někdy je to až moc realistické! No uvidíme, zda se něco takového přečtu :)

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za tak krásne slová!❤ Zajačikovi odkážem :). A toto mi prišlo dosť realistické.

      Odstrániť
  5. O knize slyším poprvé, ale příběh zní poměrně zajímavě. Já krimi sice moc nečtu, ale poslední dobou jsem začala číst tolik žánrů, které jsem dřívě nečetla, že to možná risknu.

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím,že na túto knihu by si mal každý urobiť názor sám. Keď sa ju rozhodneš prečítať, tak dúfam, že sa ti bude páčiť :)

      Odstrániť
  6. Tak o téhle knize jsem myslím ještě neslyšela Každopádně pěkně napsaná recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Kniha vyzerá dosť dobre! Škoda len, že nie som cieľovka :(

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Taky mě vždycky hrozně mrzí, když se autorům nepovede provedení skvělého nápadu. Ale děje se to poměrně často, takže už jsem si zvykla nebýt pokaždé tak zklamaná...
    Marky (Books are my life...)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, mám na to rovnaký názor. Ale tak ja už to beriem z nadhľadom.

      Odstrániť