Srdcervúca kniha so spoilerom v názve║Na konci naozaj obaja umrú- Adam Silvera


Ahojte! Dnes som si pre vás pripravila novú recenziu na knihu Na konci naozaj obaja umrú od Adama Silveru, ktorý je v zahraničí veľmi populárny. A ak si myslíte, že to tým spoilom v názve končí, ste na veľkom omyle. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...



Pôvodná anotácia: Mateo a Rufus žijú v alternatívnom svete, kde je možné predpovedať smrť. Obávaný telefonát ich zastihne absolútne nepripravených. Za normálnych okolností by sa Mateo a Rufus nikdy nestretli. Toto však nie sú normálne okolnosti a chalanom ostáva menej než dvadsaťštyri hodín života. Plachý Mateo je zdrvený. Nedokáže pomyslieť na to, že tu nechá vážne chorého otca a najlepšiu kamošku s malým bábätkom na krku. Rozhodne sa však, že aspoň tento posledný deň spraví niečo, aby si ho ľudia pamätali. Rufus je bitkár, ktorý už prišiel o celú rodinu a telefonát ho veľmi nezaskočí. No aj tak mu ostáva čo-to vybaviť, aby po sebe zanechal čo najmenší chaos. Hoci si to boja priznať, Mateo a Rufus sú vydesení a zarmútení, spoja sa však cez aplikáciu a čaká ich deň, ktorý si užijú naplno. 

Po knihe som začala pokukovať už keď vyšla v zahraničí. Veľmi ma zaujímalo ako autor spracuje takúto tému, no vtedy som si ešte netrúfala prečítať knihu v angličtine. Na knihu som dáko pozabudla, ale minulý rok keď sa dočkala českého prekladu ma na ňu opäť nalákala Kája z pennyandbooks. Tá ju tak neskutočne vychválila, že som si ju nemohla nechať újsť. Samozrejme, začala som hľadať a zistila som, že ju vydáva aj naše slovenské CooBoo a ja som bola natešená ako malé dieťa. A po prečítaní som paf!

Mateo s Rufusom boli takí úžasní, že si ich budem pamätať ešte dosť dlhú dobu. Každý z nich mal odlišnú osobnosť, no spolu sa krásne dopĺňajú. Musím sa priznať, že zozačiatku som mala oveľa radšej Rufusa, ale postupom času som si našla „cestu“ aj k Mateovi. Obaja však boli veľmi sympatickí a bolo naozaj neskutočné ako sa v priebehu knihy ich charaktre rozvíjali.

*obrázok je z Pinterestu
Dej bol na začiatku veľmi pomalý. Zoznamovali sme sa s prostredím, postavami a celkovo s naším novým svetom. Podľa mňa to mohlo byť kratšie. Vlastne celá kniha mohla byť oveľa kratšia, len stačilo vyškrtať pár slovíčok a viet. No na konci som sa od knihy nevedela odtrhnúť. Tak veľmi som nechcela aby sa stalo to čo sa stalo na konci, ale ono to tak naozaj bolo. Celú knihu ste si mysleli, že je to len vtip, ale fakt nie je. Autor si z vás nestrieľa. Ono je to tak naozaj. A je to kruté. Kniha bola tak nádherne napísaná., že to nešlo bez sĺz. Ten koniec ma totálne zlomil.

Krásny príbeh, dobrá nápad, no škoda tých nudnejších pasáží, ktoré mi v knihe vadili. Ak sa pýtate či ísť do toho, tak za mňa určite áno. Jednoducho písané, autorov štýl si zamilujete, tak ako sa zamilujete aj do hlavných postáv. Knihe dávam 4*/5* a odporúčam na dlhé letné večeri.

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete zakúpiť TU.

16 komentárov

  1. Tak táto vyzerá fakt zaujímavo. Na mňa pôsobí trošku ako Greenovka, ale vyzerá fakt super.

    S LÁSKOU, TORILINKA 💕/ IG @Torilinka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Knihy od Greena som nečítala a asi ani čítať nebudem, takže to neviem porovnať.

      Odstrániť
  2. Na tuhle knihu se chystám už dlouho, vážně bych si na ni měla udělat čas :D

    Marky (Books are my life...)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fiiihaa, ja som si myslela, že som jediná kto to čítal tak neskoro :)

      Odstrániť
  3. Tato knížka je pro mě jednou z nejlepších za minulý rok! Celý příběh jsem si zamilovala od začátku do konce a rozhodně bych žádné věty neškrtala. Každé slovo tam má své místo a právě i díky tomu děj rychle plyne a je tak nezapomenutelný... ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tahle knížka na mě čeká už od vánoc, ale stále jsem nenašla čas i odvahu 😅 No po tvé recenzi si to budu muset přečíst ❤️

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Téhle knize se dost bráním. Vím, že existuje, líbí se mi obálka a ráda na ní čtu recenze. Vlastně jich mám načtených tolik, že si občas myslím, že jsem ti snad i četla. Přesto mi něco v hlavě blokuje a říká, že nechci číst knihu o mladých lidech, kteří mají umřít :(

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak ten názov je skvelý! Super recenzia - veľmi sa mi kniha zapáčila, určite sa na ňu najbližšie v kníhkupectve pozriem :)
    What A Fancy World

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Na tuto knihu se hodně dlouho chystám :-) Námět zní skvěle a já doufám, že se k ní už brzy dostanu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tuhle knihu si chci přečíst, doufám, že se k ní brzo dostanu ♥

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovedaťOdstrániť