Druhé pokračovania troch sérií║Bez teba to nie je ono, Legenda, Iskra║Trojrecenzia

Bez teba to nie je ono- Jenny Han

Po prvom diele "Povedz, že ma miluješ" som naozaj netrpezlivo čakala na ďalší. Štýl písania Jenny Han som si veľmi obľúbila. Píše ľahúčko a stránky vám doslova miznú pod rukami. Stále si pri nej oddýchnem a načerpám novú energiu. Okrem toho je to milé, zlaté a naozaj také nežné pohladenie po duši. U tejto knihy tomu nebolo inak, no bola oveľa slabšia ako prvý diel. Nebol to taký "vypchávkový" diel, ale mne knihu pokazili hlavne postavy, ktoré sa od prvého dielu veľmi zmenili. Nejak som sa nevedela stotožniť ani s hlavnou hrdinkou, ktorá mi neskutočne liezla na nervy. Bola jednoducho hlúpa a nechala si celú knihu skákať po hlave. Conrada som mala chuť zabiť a Jeremiah mi prišiel ako človek, ktorý tam vlastne trpí najviac. Okrem toho bola kniha od začiatku v takej pochmúrnej a smutnej atmosfére. City mi prišli hrozne nútené a umelé. Jediná pravá láska sa preukázala až na konci, keď sa zrazu všetky postavy, akoby spamätali. Pre mňa to bolo vcelku sklamanie, no aj tak vám sériu odporúčam. O chvíľu tu máme aj leto a tieto knihy si doslova pýtajú byť čítané v tomto ročnom období. Ak nebudete mať veľké očakávania, tak sa vám to určite bude páčiť viac ako mne.

3/5

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete kúpiť TU.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Legenda- Stephanie Garber

Séria Caraval je jedna z mojich najobľúbenejších. Stále keď si spomeniem na magickosť prvého dielu, mám obrovskú chuť si ho prečítať znovu, znovu, znovu a nikdy ho neodložiť späť do poličky. Úprimne, po Caravale som nemala poňatia o čom by ešte autorka mohla písať. No po Legende ma Stephanie Garber len usvedčila v tom, že jej fantázia nemá hraníc. Veľmi často sa mi nestáva, že by ďalší diel prekonal ten prvý, ale tu bol Caraval prekonaný vo všetkých ohľadoch. A očakávania som mala obrovské. Tentoraz je kniha z pohľadu Telly, mladšej sestry, ktorú som si hneď obľúbila. Bola múdra, no nechýbala jej malá dávka hlúposti (ako to v YA knihách býva :D). Veľmi som sa tešila z toho ako sa vyvinuli ostatné postavy. Knihe opäť nechýbala poriadna dávka mágie, romantiky a napätia. oh áno, a ten koniec predýchavam doteraz. Všetkým vám vrelo odporúčam túto sériu, pretože je úžasná. Nájdete v nej všetko čo od YA fantasy očakávate, ba aj viac.

5/5

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete kúpiť TU.

Iskra- Alice Broadway

Čo by ste povedali na svet kde by ste mali všetky úspechy, pády a spomienky vytetované na vašej koži? Práve takýto svet vám ponúka Alice Broadway vo svojej sérii Tinta. Okrem toho má táto séria asi najkrajšie obálky vôbec (fakt jedny z najkrajších obálok v mojej knižnici!). No tu to aj končí. Prvý diel bol pre mňa lepší, no stále priemerný. Tento bol síce kratší, no bol to klasický druhý vypchávkový diel. Čakala som, že sa dozviem viac o Leorinom otcovi, o jej rodine a celkovo niečo o Leore, no boli to informácie ktoré mi pravdepodobne nijako nepomôžu. Dej bol o ničom, veľmi predvídateľný, bez nejakej väčšej akcie a bez iskry. Čo sa mi však páčilo bolo, že kniha riešila zopár problémov, ktoré sú aj v našom svete aktuálne. Boli do knihy vložené nenúteným spôsobom. Zachytila som tam zopár poučení ako napríklad "aké dôležité je mať vo svete mier", rovnosť medzi ľuďmi alebo "aké dôležité je ísť si za svojím cieľom".  Kniha bola pre mňa sklamaním, no aj tak ma celkom zaujíma ako táto sŕia skončí, takže určite siahnem po ďalšom dieli.

2,5/5

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete kúpiť  TU.