Tam, kde realita končí a snaha prežiť poblázni vašu myseľ║Plameň v hmle- Renée Ahdieh



Milujem Disney rozprávky! Ak by som však mala túto knihu prirovnať k nejakej Disney-ovke, jednoznačne si vyberiem Mulan, ktorú zbožňujem už od detstva. Plameň v hmle som ani nemala v pláne čítať. No moja knižná kamarátka Perla (jej blog nájdete TU) mi o nej tak náruživo rozprávala, že som neodolala a vrhla sa na ňu. Očakávania som nemala vysoké, ale spoliehala som sa na Perlu. A lepšie rozhodnutie ako prečítať si Plameň v hmle som spraviť nemohla!

Mariko je súdené, vydať sa za princa. Na ceste do hlavného mesta skupina zločincov prepadne konvoj, v ktorom sa vezie aj Mariko. Volajú Čierny klan. Majú jediný cieľ- zabiť Mariko! Dievčaťu sa však podarí prežiť. A neskôr sa ona sama pridáva k Čiernemu klanu. Nie ako Mariko, ale ako niekto úplne iný. A nie ako žena, ale ako muž. Pokúša sa zistiť kto a prečo ju dali zabiť. Dozvedá sa však oveľa viac a stále viac ju pokúša okúsiť chlapca, ktorý stratil vieru v dobro.

Ak si myslíte, že už viete ako kniha skončí, tak ste na veľkom omyle. Ja som si na začiatku myslela, že odhadnem všetky zápletky, pretože už z anotácie sa dozvedáme veľa vecí. No na konci som pochopila, že nie stále je tomu tak a veľa zápletok a akcií som absolútne nečakala. Dokonca som ani neodhadla ako to skončí. Kniha je nadupaná akciou, dokonca jednou aj začína.

Štýl písania autorky som si obľúbila od prvej vety. Hltala som každé slovo a stále som nemala dosť. Kniha ma prekvapovala každou stranou viac a viac. Okrem toho som sa zamilovala do hlavnej hrdinky, ktorá bola vykreslená úžasne. Jej nebojácnosť, vrúcne srdce a statočnosť mi dočerpali neskutočné množstvo energie. Ostatné postavy mi tiež prirástli k srdcu a bolo ťažké sa s nimi rozlúčiť.

To ako je kniha odlišná od všetkých YA fantasy dokazuje aj prostredie v ktorom sa dej odohráva. Máme tu kúsok z reálneho sveta, z japonskej kultúry, aj z fantázie autorky. Spojiť tieto 3 veci dokopy bol najlepší nápad na svete. K deju by som povedala, len toľko, že začiatok bol pomalší, no ani na jednej strane som sa nenudila a potrebovala som vedieť ako to bude pokračovať ďalej. Veľký bonus bol, že v knihe sa vyskytovali aj japonské slová a vzadu ste mali slovník, aby ste sa nestratili a nezabudli na niečo.

(recenzia pokračuje pod fotkou)

 Príde mi, že všetky knihy, ktoré nám ponúkajú pulty kníhkupectiev v sekcii YA, už poznám. Táto kniha ma svojou orginálnosťou jednoducho dostala. Príbeh milujem a musím vedieť ako sa koniec z jednotky vyvinie ďalej. Musím sa priznať, že ten koniec bol od autorky veľký kopanec do brucha. Nič tejto knihe okrem pomalého začiatku nemôžem vytknúť. Plameň v hmle je kniha plná akcie, neočakávaných scien, krásnej romantickej linke, ktorá je v úzadí a o sile, ktorú v sebe máme všetci z nás. Dávam jej 5*/5* a vrelo vám ju odporúčam!

CooBoo sa však rozhodlo nevydať druhý (záverečný!) diel tejto duológie, kvôli nízkej čítateľnosti Plameňa v hmle. Prosím prečítajte si tento skvost, lebo podľa mňa je to jedna z najlepších kníh aké ponúka YA fantasy sekcia. Ak si knihu rozhodnete prečítať, nezabudnite označovať na Instagrame vydavateľstvo CooBoo (@cooboo.sk) alebo mňa ako @jednamalaknihomolka.

Za recnzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete kúpiť TU.

4 komentáre

  1. Jsem ráda, že se ti kniha tolik líbila! Chtěla bych ji v létě přečíst a vážně se těším, tak snad mě nadchne stejně jako tebe :)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Túto knihu mám tbr zozname a chcem si ju prečítať, takže dúfam, že napokon sa vydania dočká aj pokračovanie :-)

    OdpovedaťOdstrániť