Mŕtve dievča neklame-Jay Asher (13 REASONS WHY)

Predstavujem vám knižku  Mŕtve dievča neklame, no mnohí ju poznajú pod názvom 13 REASONS WHY. Dnes vám poviem o tom ako ma ohúrila, či sklamala. Poviem svoj názor a uvidíte, či náhodou nezaujme aj vás. Tak sa pohodlne usaďte a čítajte...

Ku knižke sa mi viaže jeden veľmi vtipný príbeh a ja vám ho poviem. Idem raz ku kamarátke a ona mi hovorí: ,,Počula si o tej knihe, že 13 reasons why?" Ja, že hej, hej počula. A ona na to: ,,Nechcela by si si ju prečítať?" A ja: ,,Hej chcela a veľmi, ale viac by som si chcela prečítať Mŕtve dievča neklame." Ona sa začala smiať ako najviac vedela a hovorí mi: ,,Veď to je preklad z anglického jazyka." Už to nevydržím a začnem sa smiať viac ako ona a hneď deň na to si ju idem kúpiť do kníhkupectva. Ďalej chcem povedať, že keď som si ju kupovala (povedzme v stredu) mali kopu výtlačkov, asi 10 a v pondelok som išla znovu do kníhkupectva, a mali už iba jeden výtlačok. Tiež mi veľa ľudí ďakovalo a hovorili mi, že som ich inšpirovala kúpou tejto knihy. Teraz, ale poďme na recenziu.

Pôvodná anotácia: Clay Jensen objaví jedného dňa pred domom zvláštnu škatuľu s niekoľkými magnetofónovými páskami. Nahrala ich Hannah Bakerová – spolužiačka, do ktorej bol buchnutý. No Hannah pred dvoma týždňami spáchala samovraždu. Jej hlas na magnetofónových páskach mu prezradí, že existuje trinásť dôvodov, prečo sa rozhodla pre ten strašný čin. Clay je jeden z nich. A keď si ju vypočuje, zistí prečo. Clay strávi noc s Hannahiným hlasom v ušiach, nasleduje jej slová po celom meste a postupne odkrýva najhlbšie tajomstvá a bolesť dospievajúceho dievčaťa.

No a pocity z knihy sú len kladné. Podľa mňa je to parádny odkaz pre mladých, aby komunikovali so svojimi kamarátmi a ak sa o niečo podobné pokúšajú snažte sa im pomôcť. Kniha ma zaujala od začiatku a naozaj ma ohúrila. Aj keď niektoré dôvody boli absurdné, ale tak čo už. Doteraz neviem opísať pocity, ktoré vo mne táto kniha zobudila. Boli zmiešané a možno trošku strašidelné, ale ako hovorím...táto kniha mala na mňa kladný dopad a určite sa na život ako taký teraz pozerám trošku z inej perespektívy. Knihu nechcem pustiť z ruky, nikomu ju požičať a takto ma vyzerať pravá kniha. Doslova ma vtiahla do deja. Prežívala som presne to isté čo prežíval Clay a sama za seba musím povedať, že som aj plakala. Hlavne pri Clayovej kazete.Knihu odporúčam každému a naozaj si ju kúpte. Stojí za prečítanie.

Ku knihe, alebo teda podľa knihy bol natočený aj seriál a aj ten som videla a musím povedať, že kniha bola stokrát lepšia. Takže platí zlaté pravidlo...najprv knihu a potom film. V seriáli to nejde za sebou tak ako v knihe a preto by ste sa mohli dozvedieť kto na kazetách bude. Potom kniha stratí čaro a nebude stať za nič. Takže najprv knihu a potom seriál.

Žiadne komentáre