Smršť, Mojich 10 rande naslepo, Obsidián || Trojrecenzia


 Smršť- Jozef Karika


Všetci musíme uznať, že Jozef Karika je slovenský kráľ mysterióznych príbehov. A dovolím si tvrdiť, že existujú len 2 tábory- ľudia, ktorí jeho knihy milujú a ľudia, ktorí jeho knihy z celého srdca nenávidia. Ja thrillery/horory veľmi nečítam. Mám ich rada jedine v jesenných a zimných mesiacoch, pretože mi vedia naozaj navodiť správnu „spooky“ atmosféru.

Práve od Kariku som čítala len jeho Trhlinu, ktorá ma prekvapivo veľmi oslovila, a preto som si pri jeho novej knihe povedala, že to vyskúšam znova. Príbeh sa tentoraz odohráva na Liptove/Orave a hlavnú úlohu tam zohráva legenda o starenke a halnom vetre.  

Už na začiatku knihy som však zistila, že to asi nebude kniha pre mňa. Nechápte ma zle, neodsúdila som ju hneď. Ale neznášam keď sa dej vlečie a nebola veľká sláva. Keď sme sa dostali k samotnej legende, bála som sa ísť aj na záchod. Stále som si predstavovala ako sme po tej istej trase šli s rodičmi minulý rok (TW: overthinker :D). Posledných 100 strán som však reálne čítala asi 2 týždne. Tá druhá časť knihy bola neskutočný cringe, fakt to bolo úplne mimo. Nezaujímalo ma čo sa stane s postavami, ako to bude pokračovať. Jediné čo ma zaujímalo bolo nech to celé konečne skončí a nech to dočítam čo najskôr. Na konci som vlastne uznala, že som to zjavne vôbec nepochopila, čiže to bola len zbytočná strata času. Na druhej strane, samotný príbeh s halným vetrom vo mne žije dodnes a určite si na to spomeniem, ak po tej ceste pôjdem nabudúce.

 2/5

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete kúpiť TU!

 

Mojich  rande naslepo- Ashley Elston

Priznám sa, nemala som veľké očakávania od tejto knihy, keďže romantické knihy idú v poslednej dobe mimo mňa, lebo mám pocit, že sú všetky na jedno kopyto. Táto kniha však bola úplne famózna. Už dlho ma tak niečo nenadchlo. Síce bol dej situovaný hlavne do vianočnej atmosféry, prečítala by som si ju hocikedy za rok.

Hlavná hrdinka Sophie nebola taká tá typická hlúpa hrdinka. Práve naopak, veľmi mi prirástla k srdcu. V ostatných postavách som zo začiatku mala trochu zmätok, no po 30. stranách som začala chápať, ako funguje celá rodina a aj vedľajšie postavy som si naozaj obľúbila. Postavy sa konečne správali ako 17/18-roční tínedžeri, ktorí riešia trápne situácie, rodinné problémy, svojich crushov a robili všetky tie super cool veci, aké tínedžeri proste robia so svojimi kamošmi.

Už si ani nepamätám, kedy som knihu prečítala za jeden deň. Veru, taká dobrá bola. Stránky mi mizli pod rukami neskutočnou rýchlosťou a stále som chcela viac. Bolo to dokonca tak humorne podané, že ma veľakrát chytali záchvaty smiechu (hlavne pri druhom rande!!) a tie trápne situácie som fakt precítila.

Bola to super zmena, po dlhom čase som konečne našla to pravé orechové. Príbeh bol instantné pohladenie po duši a pri knihe som úplne vypla. Samozrejme, počítajte s klišé a hlavne s tým, že od začiatku viete ako to skončí, ale keď na TEN moment došlo, bola to najzlatšia vec na svete!

Budúci rok sa dokonca dočkáme voľného pokračovania a naša rozprávačka bude Olivia, Sophiina sesternica.

5/5

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete kúpiť TU!

 

Obsidián- Jennifer L. Armentrout

Táto kniha bola asi najväčším prekvapením minulého roka, pretože by som nikdy nepovedala, že práve ja siahnem po takomto type knihy. Dopredu som vedela, že nejdem do ničoho svetoborného a že mi pravdepodobne umrú všetky mozgové bunky, ale z každej strany som počula, že to je dobré, tak prečo to nevyskúšať, že ? :D

Prvých 150 strán som oplakávala svoje rozhodnutie a pýtala sa sama seba, či som bola normálna, že som sa na niečo také dala. Všetko mi prišlo ako neskutočne veľký cringe, nemohla som vystáť hlavných hrdinov, príbeh bol -11 bodov z 10.

Potom som sa na to však začala dívať z úplne iného pohľadu. Povedala som si, že to zjavne nemôžem brať tak vážne, ako iné knihy, a proste sa zmieriť s tým, že postavy sa správajú ako keby dostali so stoličkou po hlave a IQ všetkých postáv dokopy sa ani neťahá IQ hojdacieho koníka. Div sa svete, po nejakej chvíli sa mi to začalo dosť páčiť. Pri niektorých akciách som dokonca ani nedýchala! :DDD

Bolo to veľmi podobné Twilight ságe, čiže hneď ako som si to uvedomila u mňa hnev, z výberu tejto knihy, ustúpil a úplne sa do toho ponorila. Ja som si vlastne začala užívať aj tú klišé romantiku. Táto kniha sa oficiálne stala mojím novým guilty pleasure a nemôžem sa dočkať ďalších dielov.

 4/5

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Zelený kocúr. Knihu si môžete kúpiť TU!

 


Žiadne komentáre