Havraní chlapci- Maggie Stiefvater


Ahojte! Dnes vám predstavím knihu Havraní chlapci od Maggie Stiefvater. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...

O tejto knihe sa v zahraničí dosť hovorí a z každej strany na ňu počúvam, len samú chválu. Myslím si, že aj pokiaľ ste človek, ktorý sa v knižnom svete až tak nevyzná, táto kniha pravdepodobne neobišla ani vás, pretože práve čítate moju recenziu a chcete sa dozvedieť viac. Presne taký istý prípad som bola aj ja.



Pôvodná anotácia: Každý rok trávi Blue jednu aprílovú noc pozorovaním duší ľudí, ktorí čoskoro opustia tento svet. Na zabudnutom cintoríne takto sprevádza svoju matku - jasnovidku. Doteraz duše len vycítila, nikdy ich nevidela. No tento rok sa z temnoty zrazu vynorí duša mladíka. A to znamená jediné: jeho náhlu smrť bude mať na svedomí práve ona. Blue totiž ťaží jedno veľké tajomstvo, proroctvo, s ktorým žije od narodenia. Ak pobozká lásku svojho života, zabije ju. Bude to prípad mladíka, ktorého dušu zazrela na cintoríne?

V prvých päťdesiatich stranách som bola úplne stratená. Stále dookola som si opakovala prečo som sa na tú knihu vlastne dala nahovoriť. U žiadnej knihy som nemala až tak veľký problém začítať sa. Nevedela som či sa dej odohráva v magickom svete, na Zemi, na inej planéte alebo na Zemi kde sa odhaľuje mágia. Skrátka som tomu nerozumela. Tiež som sa poriadne strácala menách. Nemám v láske knihy kde je v prvých stranách milión mien, ktoré sú veľmi podstatné a musíte si ich zapamätať, lebo bez nich by ste sa nezaobišli. No ako sa hovorí ,,opakovanie je matka múdrosti," aj tu som sa mená  časom naučila. Začala som viac rozumieť charakteru postáv a podobným maličkostiam, ktoré boli dôležité.

Blue mi prišla ako fajn osoba. Bolo to obyčajné dievča, ktoré však pochádzalo z rodiny jasnovidcov. Určite môžem povedať, že vy si Blue obľúbite tiež. Havraní chlapci boli taktiež super. Všetkých som si zamilovala hneď od začiatku. Mali úžasný charakter a najviac som milovala Ronanove hlášky a jeho havrana...teda pardón, Vranku. Ak sa pýtate koho shipujem najviac tak je to asi Blue s Gansey :). 

Prostredie bolo úžasne vymyslené. Autorka nám poskytla opäť nový svet spojený s realitou. Úplne som to zažala milovať asi na stej strane. Chcela som vedieť ako to všetko dopadne. Veľmi ma prekvapilo, že to nebolo to klišé, ktoré pozná úplne každý. Tiež ma prekvapilo akým štýlom autorka písala. Veľmi som si to obľúbila. Ak vás kniha nalákala na základe anotácie, tak ako mňa, zabudnite na romantiku, ktorá je spomínaná. Vedela by som vám spočítať na oboch rukách koľkokrát tam bol spomenutý bozk o ktorom tá kniha vôbec nie je. 

Dej mi prišiel dosť akčný. Stále sa tam niečo dialo. A ak sa tam niečo nedialo, tak verte, že ste si to len mysleli. V knihe si všímajte úplne maličkosti, pretože počas knihy budete mať xy otázok presne ako ja. 

Knihe za to všetko dávam 4*/5*
, lebo som tomu začiatku veľmi nerozumela a ako som spomínala...strácala sa tam. Túto knihu však vrelo odporúčam. Je písaná ľahúčko, takže ju budete mať prečítanú rýchlo.

Za recenzný výtlačok ďakujem kníhkupectvu PreŠkoly. Knihu si môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre