Všetkým chalanom, ktorých som milovala- Jenny Han


Ahojte! Dnes mám pre vás recenziu na knihu, ktorá je pre mňa zatiaľ špičkou pri dievčenských románoch. Jedná sa o knihu od Jenny Han, presnejšie-Všetkým chalanom, ktorých som milovala. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...


Pôvodná anotácia: Ľúbostné listy majú mnoho podôb. Lara Jean síce žiaden nedostala, ale pár ich už napísala – na rozlúčku. Svoje city pred chalanmi vždy tajila, a keď sa chcela zamilovanosti konečne zbaviť, napísala list o tom, ako sa cíti. Starostlivo ho zapečatila a ukryla do škatuľky pod posteľou. Jedného dňa však listy zmiznú a Lara zistí, že ich niekto rozposlal. Zrazu musí čeliť všetkým pocitom, ktoré pred svetom – a hlavne pred adresátmi listov – starostlivo schovávala!

Lara Jean bola pre mňa úžasná postava. Autorka si dala záležať, aby vytvorila teenagerku, ktorá sa stále drží pri zemi. A to mňa neskutočne fascinovalo. Nedivila by som sa, ak by sa Lara Jean stala vzorom pre nejaké iné dievčatá. Úplne som zbožňovala aj sestry Lary Jean a to Kitty a Margot. Bolo vidno, že sú z tej istej rodiny. Všetky boli veľmi sebavedomé a aj keď Margot sa objavuje chvíľku na začiatku, chvíľku na konci a miestami v strede knihy, veľmi som ju mala rada. Keď sa zjavil Peter, bola som šťastím celá bez seba. Petra som z pohľadu dievčaťa neskutočne milovala. Autorka si zakladala na pár črtoch. Chcela vytvoriť  niekoho, kto má v sebe kúsok z toho zlého chlapca, no hlavne veľký kus z chlapca, ktorý má city. A to som Petrovi zožrala aj s navijákom.

Dej vôbec nebolo to trápné klišé, ktoré všetci veľmi dobre poznáme. Samozrejme, v knihe boli miesta, kde klišé bolo, ale nebolo to prepísknuté. Nikto nie je dokonalý a v priebehu deja sme spoznávali život Lary Jean ako dievčaťa, ktoré má taktiež problémy. Celý námet na knihu mi prišlo ako niečo nové. Jenny Han si zakladala na tom aby ste sa v niektorých chvíľach vynašli aj vy samy. V knihe sa celý čas niečo dialo. Kapitoly boli krátke a to ja na knihách milujem. Stručný popis postáv a miest podľa mňa stačil na to aby moja fantázia začala pracovať na plné obrátky. A tak to mám rada. Taktiež som bola unesená ako ste si mohli všetky listy, ktoré Lara Jean napísala, prečítať.

Autorke za orginálny nápad, za to, že to nebolo až tak klišoidné a za to, že som sa zamilovala do Lary Jean udeľujem zaslúžených 5*/5*. Bola to naozaj milučká knižôčka, ktorú všetkým odporúčam.

Knihu mi do recenzie zaslalo vydavateľstvo AlbatrosMedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

2 komentáre

  1. O téhle sérii přemýšlím jako o příjemné letní romantické oddechovce. Romantiku moc nečtu, ale o téhle uvažuju právě někdy na léto, tak doufám, že se mi bude líbit jako tobě. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja v poslednej dobe romantiku tiež veľmi nečítam, ale toto bola pecka :)

      Odstrániť