Záhrada motýľov- Dot Hutchison


Ahojte! Vítam vás opäť pri novej recenzii na knihu, z ktorej vám bude mráz behať po chrbte. Volá sa Záhrada motýľov od Dot Hutchison.Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...

Pôvodná anotácia: Izolovaná záhrada, kvitnúce rastliny a... zbierka nádherných motýľov – mladých žien, ktoré boli unesené. O to všetko sa stará Záhradník, zvrhlý muž posadnutý uchovávaním krásnych dievčat. Jedna z tých, čo prežijú, Maya postupne odkrýva podrobnosti o tomto desivom mieste aj o svojom väzniteľovi. Ako sa jej napokon podarí utiecť? Prežijú aj ďalšie dievčatá? Agenti FBI Victor Hannoverian a Brandon Eddison musia vyriešiť najotrasnejší prípad svojej kariéry.
Na knihu som nemala veľmi veľké nároky. Skrátka som sa rozhodla, že si ju chcem prečítať. Myslím si, že tá obálka je naozaj krásna a práve anotácia bol hlavý spúšťač toho, že ku knihe sa musím dostať aj keby padali meteority.
Maya, hlavná postava, bola úžasná rozprávačka. Vedela príbeh rozpovedať tak ako nikto iný. Pomaličky nám Maya odkrývala nielen svoj príbeh, ale aj príbehy ostatných dievčat.  Uvidíte, že to v živote nemala ľahké. No citový vzťah som s ňou nenadviazala. Bola presne ten typ hlavnej postavy do ktorej som sa ja ako čítateľ nevedela vžiť. Snažila som sa, no márne. 
Na to, že čítam prevažne young-adult knihy sa mi to čítalo celkom vpohode. Na knihe sa mi však páčilo to, že príbeh bol odkrývaný postupne. Ako Maya rozprávala bola prerušovaná agentmi Victorom Hannoverianom a Brandonom Eddisonom. Títo ,,chlapci" však boli úplne iný ako Maya. Zatiaľ čo Maya sa snažila si stále udržať chladnú hlavu, agent Hannoverian bol milujúci otec. Agent Eddison mi prišiel ako dosť zábavná postava. Neviem prečo, ale strašne ma bavili tie jeho výstupy. Bol to charakter, ktorý povedal presne to čo mal na jazyku.
Dej bol písaný pomerne ľahko, takže sa to aj ľahko čítalo. Kniha sama o sebe bola rozdelená na tri kapitoly. Príbeh mi prišiel ako niečo orginálne čo tu ešte nebolo. No v strede som pociťovala mierne známky nudy. Rozuzlenie bolo peckové. Posledných 50 stránok som pomaly ani nedýchala. 
Za veľmi prekvapujúcu a orginálnu knihu dávam 4*/5*. Vrelo ju odporúčam všetkým milovníkom detektívok a thrillerov. Myslím, že stále, keď uvidím vonku motýľa, aký je slobodný a krehký zároveň, spomeniem si na Záhradu.
Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu AlbatrosMedia Slovensko. Knihu si môžete zakúpiť TU.

2 komentáre

  1. Ahoj :) skvělá recenze, knížku mám doma, zatím jsem ji nečetla, ale určitě se do ní brzy pustím. A máš moc hezký blog, dala jsem odběr, nekoukla by jsi také na můj? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj :) Ďakujem za tvoj komentár, veľmi si ma potešila. Knihu si určite prečítaj a môžeš mi potom keď tak napísať ako sa ti páčila. Určite sa pozriem, keď budem mať viac času :)

      Odstrániť