mlieko a med- rupi kaur


Ahojte! Dnes vám predstavím svetový bestseller. Volá sa mlieko a med od rupi kaur. Túto knihu určite všetci poznáte, no ja vám na ňu aj tak poviem svoj osobný názor. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...

Pôvodná anotácia: Mlieko a med je zbierka poézie a prózy o láske, strate, traumách, zneužívaní, uzdravovaní a ženskosti. Je rozdelená do štyroch kapitol a každá z nich plní inú úlohu. Vyrovnáva sa s rôznymi bolesťami. Lieči rôzne zármutky. Mlieko a med berie čitateľov na cestu najtrpkejších momentov a hľadá v nich niečo sladké, pretože sladkosť je všade, ak máte vôľu vidieť ju.


Od knihy som mala opäť vysoké očakávania. Predsa len, keď sa páčila toľkým ľuďom tak sa bude páčiť aj mne, nie? Nie je len tak svetový bestseller. Knihu ešte k tomu prebásnila známa slovenská poétka Mirka Ábelová. No raz a zase sa mi potvrdilo, že koľko je ľudí, toľko je chutí. 


Kniha si získala svojich čítateľov na základe krátkych básní a ilustrácií, ktoré si dokonca autorka sama nakreslila. V knihe Rupi popisuje bolesť, strach, úzkosť, lásku. Naozaj dáva najavo svoje pocity a to sa mi veľmi páči. V poslednej časti dokonca viac približuje problematiku práv žien. Samozrejme len okrajovo, ale aj to je niečo.Posledná časť sa mi zdala pravdepodobne najlepšia, pretože mi najviac sadla. V prvej časti dáva do popredia problematiku zneužívania. V celej knihe poukazuje na to aké sú ženy zraniteľné a silné zároveň.


Vo väčšine básnických zbierok však nenájdete témy,ktoré sú v tejto knihe, pretože sa o tom málo hovorí. Názory Rupi boli v niektorých častiach až dychberúce. Čitateľa môže taktiež zaujať orginalita autorky. Vety v knihe sa nikdy nezačínajú veľkým písmom. Stále sú písaným malým.


Bohužiaľ aj napriek všetkým okolnostiam knihu hodnotím len 3/5. Niektoré básne stály naozaj za to si tu knihu kúpiť. Práve pri tejto knihe to je tak, že ľudia sú rozdelení na 2 tábory. Jeden tábor túto knihu úplne miluje a druhý túto knihu skrátka neznáša. Ja sa žiaľbohu prikláňam viac k tomu druhému táboru. No som rada, že sa mi kniha dostala do rúk. Niektorí mi dokonca hovorili nech si to radšej prečítam v angličtine a možno zmením názor, tak uvidíme :)

Za knihu poskytnutú do recenzie ďakujem AlbatrosMedia Slovensko. Knihu si môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre