A hvězdy mi daly tebe- Karen McQuestion


Ahojte! Vitajte opäť pri novej recenzii. Dnes vám predstavím knihu A hvězdy mi daly tebe od Karen McQuestion. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...

Pôvodná anotácia: Emma nikdy neztratila naději na Lucasovo uzdravení. Když náhle vstane ze smrtelné postele, jsou všichni natolik překvapení a nadšení, že si nikdo nevšimne, že něco je špatně. Podezření má jen Emma. Lucas podivně mluví, nevzpomíná si na jejich společné zážitky, a dokonce ani jeho vlastní pes ho nepoznává. Co se stalo s tím Lucasem, kterého milovala? Má jeho záhadné uzdravení něco společného s paprskem světla, který se noc předtím objevil na jeho zahradě? Lucas a Emma začnou pátrat po tom, co se tehdy v noci vlastně stalo. Ani jeden z nich netuší, že touha po pravdě se promění v nebezpečný boj o život…

Keď som knihu uvidela v novinkách a prečítala si anotáciu, vyzeralo to celkom fajn. Predsa to bolo celkom netradičné a tým, že rada skúšam knihy, ktoré nie sú až tak známe, to bola jasné voľba. Na knihu som sa celkom tešila aj po prečítaní recenzií na Goodreads,  no nemala som od nej veľké očakávania. No pri čítaní som nebola vôbec nadšená a táto kniha je pre mňa jedným z najväčších sklamaní tohto roku.

Hneď na začiatku knihy sa spoznávame s hlavnou hrdinkou Emmou a jej priateľom Lucasom. Emmu som si za celú knihu ani trošku neobľúbila (totálne, že vôbec). Skrátka už od začiatku som k nej cítila istý odpor. A viete samy, že ak si neobľúbite hlavnú postavu, kniha sa číta dosť ťažko. Dokonca aj Lucasov pes Mack mi prišiel oveľa vnímavejší ako ona. Lucas tam bol absolútne nepodstatný, aj keď teda celá tá kniha je o ňom no spoznávame ho poriadne až na konci. Najlepšia postava z celej knihy mi prišiel asi Eric- Lucasov brat, ktorý mal síce len 14 rokov, no prišiel mi asi najrozumnejší. Najviac mi asi žrala nervy Lucasova mama, pretože ahhh. To bola tak strašný charakter.

Ja osobne som sa tešila na parádny román. Síce tu tá láska bola, no naozaj len trošku. Celú knihu som čakala na ten ,,BOOM“, ktorý každý očakáva, no ten neprišiel. Knihu som vzdala niekoľko dní po prečítaní prvej stránky. Skončila som na strane 110 a teraz cez prázdniny som sa prehovorila na to aby som ju konečne dočítala, lebo potom zbytočne zabudnem o čom to je a musela by som to čítať odznova. A to nikomu z vás neželám. Kniha bola rozdelená na kapitoly. Každá kapitola bola poväčšine z pohľadu niekoho iného (striedala sa Emma, Pruzkumník a niekoľkokrát bola kapitola aj z pohľadu psa Macka).

Dej sa už od začiatku strašne vliekol. Bol veľmi nudný a predvídateľný. V knihe bolo strašne málo akcií a aj keď tam konečne nejaká bola, skrátka ste vedeli čo sa stane. Prišlo mi to strašne klišé, pretože už odzačiatku ste vpodstate vedeli ako to skončí. Ako kniha začala, taká ostala až do konca.

Nechápem ako ľudia vo svojich recenziách na Goodreads mohli písať, aké to bolo cute, emotívne, a že ich to dojalo až k slzám. Mňa doháňalo k slzám asi to, že som sa pre tú knihu rozhodla. Vôbec vám ju neodporúčam, pretože je to len stráta času. Knihe som dala nakoniec 2,5*/5* za ten parádny americký paperback (naozaj veľmi podobný) a za pekný koniec (veľmi predvídateľný, ale celkom sa dal).

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete zakúpiť TU.




2 komentáre

  1. Uh, podle obálky a anotace jsem si řekla, že by to mohla být dobrá kniha.
    Po přečtení recenze si to už nemyslím :D. Asi se do ní nebudu pouštět.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa tiež splietla v tomto ohľade. Ak nemátš tak veľké TBR ako ja a máš hlavne more času, tak ju skús a posúď sama :)

      Odstrániť