Devadesátkrát jinak- Eric Walters

 Ahojte! Vítam vás späť na mojom blogu. Dnes vám chcem predstaviť knihu Devadesátkrát jinak od Erica Waltersa. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...

Pôvodná anotácia: Poslední den na střední škole se dostane Sophie od svého přítele košem. Prý je moc předvídatelná, moc zodpovědná… prostě nudná. Její nejlepší kamaráda Ella jí místo toho, aby ji utěšila, řekne totéž. A to bolí dvojnásob. Ella však nelení a připraví plán na celé léto. Během devadesáti dnů prázdnin mezi střední a vysokou školou vymyslí pro Sophii devadesát různých úžasných, zábavných, nových a občas trochu děsivých aktivit. Sophie nesmí říct ne a svá dobrodružství navíc musí sdílet na všech sociálních sítích. Může ji devadesát dní změnit?

Túto knihu som prvýkrát zahliadla na začiatku roku 2018 v novom edičnom pláne od CooBoo. Už v tom edičnom pláne sa mi páčila anotácia s obálkou. A keď sa mi do rúk dostala samotná kniha, bola som ohúrená ešte viac. Predsa len, kto by nechcel mať vystúple zmrzlinky ne obálke, že? No predsa na ňu boli všelijaké recenzie, takže som sa jej vskutku celkom bála. Tiež som sa bála toho, že román nepísala žena. Nakoniec som si povedala, že od knihy mám len tie klasické očakávania a vo výsledku vám môžem povedať, že to nebolo až tak zlé.

Sophie mi na začiatku prišla ako fajn charakter. No postupom knihy sa neskutočne menila. Okrem toho, že jej zomrela mama, je Sophie vykreslená ako samá dokonalosť. Taký človek skrátka vôbec nie je. Autor ju vykresľuje ako (už dobre poznáme z iných kníh) tú najlepšiu, najkrajšiu a najdokonalejšiu. A čím viac som sa približovala ku koncu, tým menej som ju mala v láske. Za to som si však neskutočne obľúbila jej úžasnú kamarátku Ellu. Síce bola vykresľovaná ako tá druhá (nikto v takýchto knihách nemôže byť lepší ako hlavná hrdinka) mne sa dosť páčila ako charakter.

Kniha sa čítala rýchlo a sama. Je to presne tá jednohubka, ktorú by ste si mali všetci prečítať ak si chcete oddýchnuť. Kniha je rozdelená do nejakých provizórnych kapitol (dní) a mne to prišlo akoby to malo trošku prvky denníka. V knihe sa nachádzajú aj blogové články a príspevky zo sociálnych sietí. V strede knihy som sa už začínala mierne nudiť, ale myslím, že ten koniec to celé posunul na iný level. Tým, že jej zomrela mamička jednou z posledných výziev bolo niečo, čo mňa neskutočne zahrialo pri srdiečku. Práve tá výzva sa mne páčila najviac. Koniec sa niesol v takom tom smutnom duchu. Nie len kvôli tej výzve, ale aj kvôli jej odchodu na vysokú. No vo finále to bolo krásne zakončenie.

Dosť sa mi však nepáčilo ako sa vyvinul postoj Sophie k sociálnym sieťam. Na začiatku to bolo také, že Sophie mala len facebook a vôbec ju to netrápilo. Na konci to vyzeralo asi tak, že jej fakt záležalo na všetkých sociálnych sieťach. Mala priveľkú potrebu zdieľať úplne všetko čo zažila. Samozrejme, donútila ju k tomu Ella, ale tu vznikol maniak (:DD).

Veľké plus však bolo, že Sophie môžete sledovať na Twitteri pod prezývkou @sophie_evans90, na Instagrame je to @SophieEvans90, na Facebooku je ako Sophie Evans a taktiež má aj blog, kde je aj bonusová kapitola ku knihe (v angličtine). Preklik na blog je práve TU.

Vo finále vám môžem povedať, že aj keď túto knižku napísal chlap, veľmi si ju obľúbite. Možno vás nakopne a celé leto si tiež budete dávať maličké výzvy, a tak budete mať presne také isté a krásne leto ako Sophie. Knihe dávam 4*/5* a vrelo vám ju odporúčam.

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať Albatros Media. Knihu si môžete kúpiť TU.


4 komentáre

  1. Povedená recenze :) Kniha vypadá jako skvělé prázdninové čtení, určitě se po ní podívám :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super recenze, asi první, která mne pro knihu nadchla. Takže kniha už je na seznamu a časem přečtu. :)

    OdpovedaťOdstrániť