Slunce je také hvězda- Nicola Yoon


Ahojte! Vítajte opäť pri novej recenzii. Dnes vám predstavím ďalšiu knihu spod pera Nicoly Yoonovej. Jedná sa o knihu Slunce je také hvězda. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte... 

 Pôvodná anotácia: Natasha je dívka, která věří ve vědu a fakta. Rozhodně ne na osud! Nebo na sny, které se nikdy nesplní. A už vůbec není ten typ holky, která se na rušné ulici v New Yorku potká s klukem a hned se do něj bláznivě zamiluje. Zvlášť když její rodině zbývá dvanáct hodin do deportace ze Spojených států. Ani Daniel nebyl nikdy snílek, ale když Natashu potká, zapomene úplně na všechno. Cosi v ní ho přimělo věřit, že jim osud nachystal něco opravdu zvláštního. 

Myslím, že autorku Nicolu Yoon už poznáte podľa knihy Everything Everything. Kniha sa dočkala aj filmovej adaptácie, ktorá sa podľa mňa dosť podarila, no kniha bola aj tak lepšia. Taktiež to bola moja prvá anglická kniha. Vtedy už bola vonku aj táto kniha a po autorkinom debute som si povedala, že si ju musím prečítať. Neskôr som sa teda dozvedela, že Cooboo odkúpilo práva a kniha výjde v júni. No a po jej prečítaní vám musím povedať, že toto je must-have, ktorý si musíte všetci prečítať.

V knihách čítame väčšinou o bezchybných hlavných postavách, no v tejto knihe mal každý svoj príbeh, chyby, pády aj úspechy. V tejto knihe však spoznávame dve hlavné postavy, a to Natashu s Danielom. Natasha, ktorá je nelegálny imigrant z Jamajky, je tak úžasný charakter, že si ju všetci obľúbite. V živote to nemala ani trochu ľahké. No je veľmi milá, tvrdohlavá a silná. Daniel je zasa z Kórei. Má sen stať sa básnikom, no rodičia ho posielajú na Yale, aby sa stal doktorom. Je to neskutočne zlatý chalan, ktorý mi síce niekedy trošku liezol na nervy, ale tiež si ho obľúbite. 

Neviem ako to Nicola Yoon dokázala, ale moju pozornosť si držala celých 325 strán (prečítala som si dokonca aj poďakovanie :D). Vpostate 315 strán knihy je jeden deň, takže absolútne nerozumiem tomu ako niekto napíše tak pútavo jeden celý deň do 300+ strán. Celá kniha bola rozdelená na krátke kapitoly z rôznych pohľadov. Najčastejšie sa teda striedali pohľady Natashy a Daniela, no kniha bola obzvláštnená o rôzne doplňujúce kapitoly, ktoré rozoberali nejaké témy alebo boli písané z pohľadov ďalších podstatných postáv. Dej plynul naozaj rýchlo. Veľmi sa mi páčilo ako sa vyvíjal vzťah medzi Natashou a Danielom. Ako je už zvykom pri Yoonovej, všetko končí tak ako to očakávame, tento koniec bol asi jedno z najlepších ukončení kníh v romantickom žánri. Bolo to fakt parádne a budete riadne prekvapení. 

Taktiež sa mi na knihe páčilo, že mala autobiografické prvky. V knihe sa riešili rôzne problémy, ktoré Yoonová do knihy zakomponovala tak, že vy ste si ani neuvedomovali, že čítate o nejakých problémoch alebo konfliktoch. Riešila sa tam napríklad diskriminácia medzi rôznymi rasami a národmi. Dosť sa tam riešili rodinné, kamarátske, zaláskované a súrodenecké vzťahy. 

Za mňa je to kniha, ktorú by mal mať vo svojej poličke každý jeden teenager. Je to super jednohubka a oddychovka. Zaujať môže takisto svojou krásnou obálkou. Kniha sa tiež dočká filmovej adaptácie, kde si v hlavných úlohách zahrajú Yara Shahidi a Charles Melton. Bolo to omnoho lepšie ako Everything Everything a ja túto knihu hodnotím 5*/5*. Vrelo ju odporúčam. 

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete zakúpiť TU.

2 komentáre

  1. Ke knize jsem se ještě nedostala, ale chystám se, tada až si jí koupím. Na filmovou adaptaci se těším.
    Super recenze

    OdpovedaťOdstrániť