Legenda- Marie Lu



 Ahojte! Vítam vás opäť pri novej recenzii. Tentokrát vám predstavím knihu Legenda o ktorej ste istotne počuli, lebo ja som bola snáď posledný človek na planéte kto túto knihu ešte nečítal :D. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...


Pôvodná anotácia: Pätnásťročná June sa narodila v jednej z najbohatších štvrtí Republiky a vďaka svojmu nadaniu a disciplinovanosti sa pripravuje na sľubnú kariéru v najvyšších vojenských kruhoch. Day, ktorý je jej rovesníkom, naopak pochádza z chudobnej časti sektora Lake a už odmlada je najhľadanejším zločincom v krajine. Obaja pochádzajú z celkom odlišných svetov, a tak zdanlivo neexistuje žiaden dôvod, prečo by sa mali ich cesty niekedy pretnúť. No len dovtedy, kým nie je zavraždený Metias, brat June, a hlavným podozrivým sa stáva práve Day. Ten sa však snaží ochrániť svoju rodinu a June pomstiť smrť svojho brata. No v šokujúcom slede udalostí prichádzajú na to, že táto skutočnosť ich stavia proti sebe. A tak nastáva boj o holý život, boj o budúcnosť ľudstva, boj o skutočnú ľudskú slobodu.

Ako som už spomínala, o tejto knihe ste už 100% niečo počuli. Ja som túto knihu viac spoznala, keď som začala sledovať kadejaké zahraničné bookstagramerky a na rôznych zahraničných fórach (aj na Pintereste dokonca, aj keď to nie je fórum (?)) videla všelijaké fandom houses práve s motívom Legendy. A tak som si povedala, že prečo túto knihu neskúsiť, keď ju všetci vychvaľujú do nebies. Nemala som až tak veľké očakávania a tá obálka sa mi tiež páčila, tak som sa zmierila s tým, že ak by sa mi až tak nepáčila, tak by to snáď nebolo až tak hrozné. No a tu je výsledok...

June som mala rada už odzačiatku knihy. Bola taký ten typ postáv, ktorého budete mať radi celú knihu, len preto, lebo je hlavný hrdina. No v niektorých momentoch som mala chuť June prefackať, či je vporiadku alebo či je slepá :D. Fakt si to neberte osobne, ale moje výkyvy nálad pri tejto knihe a hlavne medzi vzťahami k rôznym postavám boli naozaj funny. U Daya to technicky vzato fungovalo rovnako. Mala som ho rada, lebo bol hlavný hrdina, nebol až tak hlúpy ako June, no tiež som s ním mala svoje chvíle.

Dej nebol zbytočne dlhý, takže sa pripravte na naozaj parádny zážitok. Autorka vás vťahuje do deja po kúskoch, až tam nakoniec spadnete celý. Tiež mi sadol štýl písania, čož bolo veľké plus, pretože sa to čítalo naozaj samo. Aj keď to bolo pomerne akčné, tak to bolo taká jednohubka pri ktorej si oddýchnete. Konečne to bola kniha pri ktorej som so zatajeným dychom čakala čo bude ďalej. Veľmi ma však sklamalo, že niektoré momenty z deja sa dalo ľahko odhadnúť. Tiež ma sklamali nudné pasáže, ktorých tam bolo tiež požehnane. Vy viete, že nie som veľký fanúšik dlhých popisov a tu ich teda naozaj nečakajte. Aj keď ich tu je pomenej, tak z deja budete uchvátený.

Musím povedať, že je to vcelku priemerná YA sci-fi. Neočakávajte nič veľkolepé. Skôr čakajte knihu, ktorá sa dobre číta a k tomu prostrediu a deju si vytvoríte nejaký vzťah a budete to chcieť čítať až pokiaľ séria neskončí. Ja ju preto hodnotím 3,5*/5* a teším sa akým smerom sa to bude uberať v ďalších dieloch.

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre