3-minirecenzie v spolupráci s vydavateľstvom Albatros Media (Černé znamení, Májové ruže a Dominika na ceste Jižní Amerikou)


Ahojte! Vítam vás po dlhšej dobe opäť pri tomto novom formáte článkov...pri minirecenziách. Dnes vám predstavím pokračovanie Divotvurce- Černé znamení, pojračovanie Záhrady motýľov- Májové ruže a jeden cestopis s neskutočne krásnym grafickým spracovaním a to Dominiku na ceste Jižní Amerikou. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...

Vopred sa chcem veľmi pekne poďakovať vydavateĺstvu Albatros Media za to čo pre nás knihomoľov, čitateľov a recenzentov robia. Bezkonkurenčne najlepšie vydavateľstvo na Slovensku! Som veľmi rada, že s týmto úžasným vydavateľstvom môžem spolupracovať a recenzivať ich knihy❤
-------------------------------------------------------------------------------

Černé znamení- Sebastien De Castell

!Druhý diel série, takže ak si nechcete vyspoilovať ten prvý túto minirecenziu preskoč!

Pôvodná anotácia: Kellen opustil lid Jan'Tepu a v šestnácti letech se stal psancem. Teď se musí víc než kdy jindy spoléhat na svůj důvtip, aby přežil v zemi Sedmi písků. Chybí mu domov, rodina a Nephenie, kterou nepřestal milovat. Pak se ale potká se Seneirou, dívkou se zavázanýma očima ukrývající velké tajemství. Společně s Ferius se rozhodnou pomoct, jenže v sázce je víc, než oba tuší. Moc černého stínu sílí a Kellen má podezření, že za vším stojí jeho vlastní lid.

Kto ma sleduje už dlhšiu dobu, tak vie, že som niekedy vo februári tohto roku recenzovala knihu Divotvurce. Zhruba o 2 mesiace na to som sa aj napriek veľkým obavám rozhodla prečítať si pokračovanie. Už od začiatku knihy som mala veľmi veľký problém so štýlom ako je táto kniha písaná. Nesadlo mi to pri 1 a ani teraz. Dej mi však prišiel omnoho lepší. Prvá kniha mi prišla oproti tomu taká zoznamovacia, skrátka tam sa dej točil skôr okolo postáv a prostredia. V tejto knihe tam už bola nejaká tá akcia (bolo jej omnoho viac ako v prvom diely) a veľmi sa mi páčilo ako sa charakterovo vyvinuli hlavné postavy. Kellen už mi až tak neliezol na nervy, Ferius som si ešte viac zamilovala a Nehemia (nová postava) bola tiež úplne pecková. Kočkoveverčák Reichis bola láska na prvý pohľad, no v tomto diely boli jeho hlášky úplne TOP a mala som čo robiť aby som nevybuchla od smiechu. Bohužiaľ sa v knihe nachádzalo viac nudných pasáži, pri ktorých som naozaj trpela.

3,5/5

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete zakúpiť TU.

 -------------------------------------------------------------------------------

Majové ruže- Dot Hutchison

Pôvodná anotácia: Štyri mesiace po výbuchu a požiari v Záhrade motýľov, kde bohatý psychopat držal mladé dievčatá v zajatí, agenti FBI Brandon Eddison, Victor Hanoverian a Mercedes Ramirezová pomáhajú obetiam, ktoré prežili, prispôsobiť sa životu na slobode. Zima sa pomaly chýli ku koncu a dievčatá čakajú dlhšie a teplejšie dni na zotavenie. Pre agentov však postupujúci odmäk znamená aj blížiacu sa hrozbu: s mrazivou určitosťou sa niekde v krajine opäť nájde v kostole mŕtve dievča s podrezaným hrdlom obklopené kvetmi. Priya Sravastiová prišla o staršiu sestru, ktorá sa stala obeťou zvráteného vraha pred mnohými rokmi. Teraz sa s mamou každých pár mesiacov sťahujú z miesta na miesto v nádeji na nový začiatok. No keď sa terčom šialenca stane Priya, naháňačka nadobudne novú naliehavosť. Môžu ho chytiť len s Priyinou pomocou. Prinúti ju zúfalá túžba zastaviť vraha riskovať svoj život?

Na začiatku roku sme sa tešili začiatku novej série a to Záhrade motýľov. Pre mňa to je zatiaľ jedna z najlepších kníh tohto roku a úplne ju zbožňujem. Neskôr v máji sme sa dočkali dokonca dočkali aj pokračovania- Májové ruže. A musím vám povedať, že to teda bola jazda. Všetky hlavné postavy v týchto knihách si len obľúbite, pretože sú tak parádne spravené, že to ani nie je možné. Oproti Záhrade motýľov kde sa príbeh, ktorý rozpráva Inara prelína s pátraním je v tejto knihe trošku iný. Celú knihu sa vám zdá akoby sa to odohrávalo v prítomnosti no nakoniec pochopíte, že ste to celý čas čítali v klame. Mne trojica z Quantica spolu s Inarou, Priyou a Bliss prirástli k srdcu. V tejto knihe to však bolo dosť rozťahané (myslím dej). Niekde v strede som sa už celkom nudila no stále to nabralo taký spád, že ste čítali so zatajeným dychom a čakali ste čo sa stane ďalej. No aj cez to všetko sa neskutočne teším na tretí diel a dúfam, že bude taký dobrý ako tento a ten predchádzajúci. Samozrejme ako to bolo pri Záhrade, odteraz stále keď uvidím ružu si spomeniem na tento zvrátený príbeh.

3,5/5

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete zakúpiť TU.

 -------------------------------------------------------------------------------

Dominika na ceste Jižní Amerikou- Domina Gawliczková

Pôvodná anotácia: 10 měsíců, 8 zemí, 11 237 kilometrů, 5 píchnutí, 2 návštěvy nemocnice, 1 pád, 1 přepadení, 1 porucha, 1 opravený zub a nekonečno zážitků. Metr a půl vysoká Dominika s ještě menší motorkou se vydává sama napříč Jižní Amerikou. Setkává se s padouchy, sněhem i rozzuřenými psy, zažívá poruchu motorky i pobyt v nemocnici, ale pořád pokračuje, až to všechno po desíti měsících dobře dopadne. Kdyby to byla fikce, čtenář by si pomyslel, že to autor s intenzitou zážitků přehnal a Dominika je neohrožená cestovatelka, kterou nic nezastaví. Ve skutečnosti se ale Dominika bojí úplně všeho a jede dál jen proto, že si myslí, že už se to bude jen zlepšovat. Nezlepšuje. A čím hůře je, tím více je jasné, že jedinou obranou je dělat si z toho všeho srandu.

Síce cestopisy veľmi nečítam no tento bol jeden z mála ktorý sa mi ako tak páčil. Dominika mi bola odzačiatku veľmi sympatická. Aj keby sa vám kniha nepáčila tak to je tak nádherne graficky spracované, že páni...klobúk dolu všetkým, ktorý sa na tom podieľali. Tie fotky  ilustrácie boli jedna veľká nádhera. No aj tak vy som knihu rozdelila na 3 časti: 1. Začiatok kedy sa to rozbieha, 2. Nudný stred kedy mi celá kniha liezla na nervy, 3. Koniec kedy som plakala, že chcem zažiť podobné dobrodružstvo. Fakt ten začiatok a stred bol strašný. Mne sa to čítalo veľmi ťažko, pretože ma naozaj nezaujímalo ako bola Dominika stále chorá, ako mala milión problémov na colnici alebo ako opravovala motorku, ktorá sa jej stále kazila. No od tej strany 200 ma to začalo celkom baviť a konečne som si to čítanie začala užívať.

3/5

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete zakúpiť TU.
-------------------------------------------------------------------------------

2 komentáre

  1. Na sérii Divotvurce se v budoucnu chystám, snad nezklame. Druhá mne moc neláká a na cestopisy moc nejsem. Ale super mini-recenze.

    OdpovedaťOdstrániť