V znamení ametystu- Majka Danihelová


 
 Ahojte! Dnes vám chcem trošku viac priblížiť novú slovenskú fantasy od autorky Majky Danihelovej. A poviem vám, že túto knihu naozaj chcete vlastniť! Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...

Pôvodná anotácia: Sedemnásťročná Meggie je celkom obyčajné dievča, ktoré má rado volejbal, kamošov a svojho uleteného bratranca. Jedného dňa sa však na oblohe zjavia zvláštne fialové vlny, zaútočí na ňu bojovníčka s očami čiernymi ako najhlbšia temnota sveta a zachráni ju zvláštna starena s palicou, na ktorej ožívajú čudesné ornamenty. Meggie sa razom ocitne v prapodivnom Ametystovom lese, ktorý doteraz poznala len z maminho rozprávania. Obdivovala svet plný víl bez krídel, prísnych pravidiel a temných tajomstiev. Považovala ich však len za výplody fantázie. No Ametystový les je skutočný. Prírodné spoločenstvo víl a voktarianov v ňom žije pod ochranou Ametystového lampáša, ktorý ich chráni pred nezvanými hosťami a udržuje mier a pokoj. Meggie sa v tomto fantastickom svete neocitla náhodou. Nie všetkým členom Lesnej rady ide o dobro spoločenstva a Meggie sa snaží pred svojím pravým poslaním utiecť. Spoločníkmi jej budú noví priatelia a zápisky mŕtvej mamy.

Samotnú Majku som sledovala už nejaký ten čas predtým než uverejnila, že jej kniha sa chystá do tlače. No a keď som sa to dozvedela, tak som myslela, že asi začnem skákať 3 metre do vzduchu. Slovenská fantasy však bolo niečo nové. Doteraz som čítala len slovenské romány a čo vám poviem, všetko to isté. Takže nakoniec som z toho mala normálne traumu, že čo ak sa mi kniha nebude páčiť a budem plakať do vankúša, že som zase urobila krok vedľa. No keď sa mi dostala kniha do rúk a ja som prečítala prvú vetu, nemohla som prestať (tu už ma zabrzdila, len škola :D).

Ale nebudem nič predbiehať, idem vám trošku predstaviť postavy a hneď sa teda pozrieme na našu hlavnú postavu. Meggie mi bola už od začiatku veľmi sympatická. To, že hrala volejbal jej ešte viac prilepšilo, pretože je to dosť nezvyčajné a hrám volejbal tiež, tak sa snáď chápeme😊. Taktiež bola taká tajomná, pretože na začiatku sme o nej vpodstate veľa nevedeli (ani ona sama o sebe veľa nevedela). Všetky pocity som prežívala s ňou a už dlhšiu dobu sa mi nestalo, že by som sa tak vžila do hlavnej postavy. Ďalej tu je Wen. Musím sa priznať, že na začiatku som z neho bola veľmi nadšená, ale postupom času som zistila, že je to len taký chlapček, ktorý ani nevie čo má očakávať od života. No a v niektorých chvíľach som mala takú chuť mu vlepiť za to aký je až veľmi starostlivý a rieši úplne blbosti, že ja byť Meggie, tak je asi mŕtvy. Liu som mala tiež dosť rada, ale prišla mi ako taká priemerná postava. Konečne sa dostávame k môjmu novému obľúbencovi a to „cudzincovi“, do ktorého som sa zamilovala hneď ako sa v knihe objavil.

Ako som už vyššie spomínala, túto knihu som si obľúbila už pri prvej vete. Škoda, že v poslednej dobe nemám veľa času na čítanie a naozaj veľmi nerada som knihu odkladala. Nebyť školy tak ju zlíznem za omnoho menší počet dní. Dej naozaj išiel. Čítalo sa to veľmi ľahko a rýchlo. Nebola tam ani jedna pasáž pri ktorej by som sa nudila. Kniha je nabitá akciou (niečo ako Sarah J. Maas) a zo zápletky som bola úplne paf. Dej sa dokonca odohráva v novovzniknutom svete a ja som sa do neho zamilovala. Všetky nové miesta boli úžasné. Veľké plus je to, že v knihe sú 2 mapy a sú prenádherné. Obálky kníh sú tiež veľmi pekné a tie zlaté písmenká sú famózne.

Slováci nepíšu najlepšie knihy a najkvalitnejšiu literatúru (môj osobný názor), no tejto knihe sa určite oplatí dať šancu. Dlho som nečítala knihu, ktorá by ma tak vtiahla do deja ako táto. Ak toto čítaš Majka, tak Ti ďakujem, že si do slovenskej literatúry pridala takýto úžasný titul pre mladých a klobúk dolu nad tým skvostom čo si napísala. Knihu nemôžem hodnotiť inak ako 5*/5* a pokojne by som dala aj viac ak by to išlo.

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete zakúpiť TU. Majku Danihelovú nájdete na jej blogu TU a na Instagrame ako @lynvonnightlight.

Žiadne komentáre