10 najlepších kníh za rok 2018

Ahojte! Prajem vám šťastný Nový rok 2019. Chcem sa vám veľmi pekne poďakovať za priazeň v roku 2018, za tie krásne komentáre čo ste mi písali a jednoducho za to, že ste si niečo z blogu prečítali. Dnes som si pre vás pripravila článok o mojich 10-tich najlepších knihách, ktoré som prečítala v roku 2018. Samozrejme, je to čisto môj vlastný názor, takže sa rešpektujme navzájom. Knihy nie sú nijako zoradené, jednoducho som ich vypisovala tak ako boli rozhádzané po posteli :D. Do komentárov mi môžete napísať vaše obľúbené knihy, za minulý rok. Takže sa pohodlne usaďte a čítajte...
------------------------------------------------------------------------------


Hneď na začiatku roku sa mi do rúk dostala kniha Sedem minút po polnoci od Patricka Nessa. Predtým som ju videla dosť často na Klárkinom kanále (@klariny.knihy) a tá knihu vychválila do nebies. Tak som si ju hneď 1.1.2018 zobrala do rúk a nepustila som ju až kým som ju nedočítala. Bol to veľmi krásny a dojemný príbeh, ktorý by si mal naozaj každý prečítať. Veľmi príjemný čitateľský zážitok tomu dodávajú ilustrácie, ktoré sú v knihe naozaj čarokrásne. 


Kniha, ktorá vo mne vyvolala veľmi veľa pocitov a emócii bola Láska a iné pobláznenia od Danielly Ferkovej. Bola písaná netradičným spôsobom. Rôzne texty, pesničky, básničky, krátke úryvky, výpovede ľudí. Vpodstate sa autorka zamýšľala nad tým čo je láska a v akých podobách ju môžeme nájsť, a to mi prišlo ako úžasný nápad. Mne sa dosť páčila, no povedala by som, že je to kniha 15+.


Fantasy, ktoré je naozaj veľmi populárne v zahraničí sa dostalo aj na Slovensko- Kendare Blake a jej Tri temné koruny. V slovenskej verzii mi najviac chýbala mapa, ktorá je totálne úžasná. Kniha priam prekypovala akciou a niekedy sa mi zdalo, že jej je až veľmi veľa a po čase ma to mienre prestávalo baviť. Novovytvorený svet ma však učaroval na toľko, že dám šancu aj ďalším dielom. A ten koniec nejako doteraz nechápem, proste to odhalenie na poslednej strane?!  



Pred letnými prázdninami som si konečne prečítala aj prvé 2 diely zo série Royalovcov od Erin Watt. A bolo to úžasné. Veľmi sa mi to páčilo, aj keď to bolo asi najväčšie romantické klišé aké som kedy čítala. Rada by som "poukázala" na druhý diel, Prekliaty princ, ktorý sa mi páčil oveľa viac ako Papierová princezná. Pridala som si do zoznamu nový knižný crush (Reeda :D) a ten koniec v Prekliatom princovi?! Mala som chuť sa rozplakať tak ako nikdy. Nemôžem sa dočkať tretieho dielu, ktorý výjde už tento rok.


Fantasy knihy som v roku 2018 prečítala naozaj kopu, no naozaj ma milo prekvapila kniha od Majky Danihelovej a to V znamení ametystu. Po dlhom zvážení som ju tiež "nominovala" za svoju najobľúbenejšiu knihu v roku 2018 (prepáč S. J. Maas, Majka bola lepšia). Neskutočne som si užívala každú stránku a zamilovala som sa do postáv. Nový svet, ktorý nám kniha ponúka je strašne super a hovorím vám, že tých 430 strán budete mať prečítaných za malú chvíľku. A opäť za ten koniec som Majke vyplakávala do správ niekoľko dní. Veľmi sa teším na ďalšie diely.


Kniha, ktorá je v zahraničí a na bookstagramoch veľmi vychvaľovaná je Všetkým chalanom, ktorých som milovala od Jenny Han.Už dlhšiu dobu som si ju chcela prečítať a keď som ju dostala do rúk, nemohla som ju pustiť. Postavysú dokonalé, takže si ich hneď zamilujete. Ten dej už viac klišoidný byť nemôže, no aj tak sa mi to strašne páčilo. No bolo to celé také krásne, milučké a normálne vás to tak pohladilo po duši. Cez leto som sa dočkala aj filmu z ktorého som bola tiež unesená (ďalší crush, ďakujem Noah :D) a Netflix oznámil už aj pokračovanie filmu.


Ďalšia kniha od Sarah J. Maas, ktorá je v TOP 10-ke je druhý diel z ToG série a to Koruna z temnoty. Bohužiaľ v roku 2018 som nestihla prečítať viac z tejto úžasnej série, no tento rok ju chcem dočítať. Celaenu som si v tomto diely obľúbila ešte viac. Dej bol viac natrepaný akciou a prišli už aj slzy. Kniha sa mi čítala naozaj veľmi dobre a nevedela som ju pustiť z ruky. Stále keď ste si uvedomili čo sa práve deje a, tak to Sarah prekrútila ešte viac. Začala som neznášať Chaola, milovať Doriana a teším sa na Manon. Každopádne tým som chcela povedať, že sa teším na ďalšie diely. 


Nedávno vyšla recenzia na knihu Dievča z titulky od Lenky Kyselicovej, ktorá bola veľmi veľkým prekvapením v romantickej "kategórii". Od slovenského románu som veľa neočakávala, no bola to veľká pecka. Veľa emócii, parádny dej, super zápletka. Nesmiem zapomenúť na dokonalé postavy, ktoré mimochodom milovali Harryho Pottera, takže sa tam často spomína. Okrem toho to bolo veľmi dobre a pútavo napísané.


Tiež som konečne siahla po veľmi vychvaľovanej autorke Sarah J. Maas. Hneď v januári som v knižnici našla prvý diel z ACOTAR série a prečítala si Na dvore z tŕňov a ruží. Nie nadarmo vám tu spomínam túto knihu. Parádna zápletka, super postavy, úžasný nový svet. Pri tom konci som mala chuť asi rozraziť dvere, lebo tak otvorený koniec ma fakt neskutočne štve. Veľmi sa teším na druhý diel, ktorý má výjsť (aspoň v to pevne dúfame) už tento január. 


Kniha, ktorá je jedna z najkrajšie spracovaných kníh v mojej knižnici je istotne Príbehy pre mal rebelky. Nájdete v nej 100 príbehov o ženách, ktoré nejakým spôsobom "zmenili svet". Knihu som mala prečítanú na posedenie a tie ilustrácie sú pastva pre oči. Veľa z tých žien som ani nepoznala, no najviac ma potešilo, že som tam uvidela Coco Channel. V predaji je už aj pokračovanie (v ktorom je J.K.Rowlingová).

14 komentárov

  1. Veľmi dobrý výber. S Nessom maximálne súhlasím <3 Skús sa mrknúť aj na novinku Našim nebom bol oceán.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Ness je užasný a Naším nebom bol oceán mám na TBR liste.

      Odstrániť
  2. Nečetla jsem ani jednu výše zmíněnou knihu, ale chystám se na Tři temné koruny, které u nás v ČR teprve vyjdou :) A na SJM se letos také už konečně vrhnu! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tri temné koruny sú super. A SJM este lepšia! Dúfam,že sa ti knihy budú páčiť.

      Odstrániť
  3. Pěkné shrnutí! Sarah J.Maas je skvělá autorka a rozhodně se máš na co těšit, když tě čeká druhý díl Dvoru <3 To je moje srdcovka (třetí díl série je katastrofa ale to nic nemění na dvou skvělých dílech). Ze Skleněného trůnu jsem také četla zatím jen dva díly, musím to dohnat :-) Jenny Han napsala milou sérii, od které musím dočíst ještě ten poslední díl :D Také máš takový problém dočítat série, když je nečteš za sebou? Dělá mi problém se k tomu vracet :-(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Áno, na dvojku sa mega teším a dufam, že to bude tak dobré ako všetci hovoria. Jasné, Trón musíme dohnať :). A posledný diel Všetkým chalanom som tiež stále neprečítala. Mám ten istý problém, takže určite nie si sama!

      Odstrániť
  4. Pěkný výběr! Já jsem z tvého seznamu četla jen knížku Všem klukům, které jsem milovala a Půlnoční korunu (Korunu z temnoty) a naprosto souhlasím s tím, že jsou na tvém TOP listě. :) Obě jsou naprosto skvělé! <3 Co se týká Dvoru, tak na ten se brzy chystám a doufám, že mě Sarah nezklame. :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem😊. Áno, určite sú to TOP knihy,ktoré nemohli zostať nespomenuté. Dúfam,že Dvory ťa nesklamú.

      Odstrániť
  5. Krásný článek <3 Popravdě jsem hodně zvědavá, jak se ti bude líbit druhý díl série Dvoru, protože ten je za mě ještě lepší než první a je to prostě jízda :D Naopak série Trůn mě tolik neoslovila, i když ji plánuji dát druhou šanci. Taky mě zaujal Patrick Ness, který se docela často objevuje na TOP seznamech, takže si od něj určitě musím něco tenhle rok přečíst :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem❤ Mne sa napríklad páči viac séria Trón zo skla ako ACOTAR. Viac mi sadlo prostredie a hlavne hlavná hrdinka nie je taká hlúpa ako Feyre :D. Ale toez sa teším na dvojku. A čo sa Nessa týka, odporúčam všetkými desiatimi!

      Odstrániť
  6. WOW! Hodně jsi mě nalákala na Tři temné koruny. Původně jsem myslela, že tahle kniha půjde mimo mě, ale z tohohle tvého krátkého shrnutí tvých pocitů?! Potřebuju! :D Minulý rok jsem přečetla třetí díl ze série Royalových a tuhle sérii mám ráda, i když je to kliše. Jak píšeš :D No třetí díl byl pro mě trochu zklamáním... :( Všem klukům, které jsem milovala je krásná kniha♥ Co se týká série Skleněný trůn - mám přečteno prvních pět knih (nepočítám povídky) a tuhle sérii opravdu miluju! Mám ji radši než Dvůr. Krásně napsaný článek ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Awww, ďakujem krásne!❤ Tri temné koruny boli fakt super. Každý hovorí, že 3. diel Royalovcov je prepadák, tak dúfam, že mne sa bude aspoň kúsok páčiť. Všektým chalanom je mega cute. A áno, aj u mňa vyhráva Trón zo skla😊

      Odstrániť
  7. S tvým názorem na Tři temné koruny, Volání netvora a Všem klukům, které jsem milovala, jednoznačně souhlasím - to jsou za mě taky všechno top tituly! Naprosto mimo mě jde teda SJM, a to obě její série... Ale na to, že je tenhle názor celkem nepopulární, jsem si už zvykla :D
    Marky (Books are my life...)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, tie titily sú proste TOP! A S. J. Maas...buď ju nenávidíš alebo miluješ :))))

      Odstrániť