Detská kniha kde sú aj priateľstvá magické║Iluzionisti- P. N. Harris



Po tejto knihe som siahala hlavne preto, že ju napísal Neil Patrick Harris, ktorý hral v seriály How I Met Your Mother. Ja ako seriálový maniak ten seriál totálne žeriem (a samozrejme aj všetky ostatné klasiky ako Friends a Big Bang Theory :D). Taktiež som po tejto knihe pokukovala už keď vyšla v zahraničí. A sčasti preto lebo mám jednoducho veľmi rada detské knižky.

Hneď na začiatku sa zoznamujeme s Carterom, ktorý nás bude sprevádzať celým príbehom. Je to obyčajný chlapec bez rodičov, ktorý býva so svojím zlým strýkom. Jedného dňa sa však dáva na útek a vlak ho privádza do malého mestečka v Novom Anglicku, kde si Carter nájde 5-tich kamarátov, iluzionistov takých istých ako on. Ako to však býva, veci sa menia v tom najnečakanejšom okamihu. B. B. Bosso a jeho banda lupičov sa nezastavia pre ničím a spolu kradnú všetko čo im prebehne pomedzi prsty.

Musím sa priznať, že som mala miestami veľký problém sa začítať. Neviem čím to bolo, ale naozaj to bolo hrozné. Každopádne príbeh bol úžasný. Pre deti ako ušitý. Teda, nie len pre deti. Príbeh má čo ponúknuť aj tínedžerom či dospelým. Keď sa mi už konečne podarilo začítať, tak kniha sa čítala rýchlo a ľahúčko.
Čo som si neskutočne užívala, bolo to, ako autor komunikoval s čitateľom. Okrem toho bola kniha plná šifier, hádaniek, tajných odkazov, úloh a taktiež ste sa mohli naučiť jednoduché kúzelnícke triky. Myslím, že toto dokáže mladšieho čitateľa zabaviť aj na niekoľko hodín.

V príbehu sa nachádzalo pár nudných miest, no na to, že je to autorova prvotina, je to super! Samozrejme, čítala som už aj lepšie detské knihy, ale povedala by som, že táto vyniká hlavne pre jej orginálnosť, zastúpenie menšín, typov ľudí, rodín a pre to, že je tam spomenuté aj LGBT, čo sa v knihách často nevidí. Odporúčam to všetkým vekovým kategóriam, predovšetkým mladším čitateľom, a knihe dávam 4*/5*.

Za recenzný výtlačok chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete kúpiť TU

2 komentáre