Krvavec, Mira, Uväznená kráľovná║Trojrecenzia

Krvavec- Crystal Smith

Kniha Krvavec je presne ten typ knihy, po ktorej som siahla kvôli krásnej obálke. Alebo teda, skôr len kvôli epickej mape. O knihe samotnej som vedela len toľko, že má byť podobná bratom Grimmovcom (má to byť konkrétne retelling na bratov Grimmovcov). Už po prvých pár stránkach som však vedela, že to bude len trápenie. Prvý problém prišiel s hlavnou hrdinkou, ktorá bola úplne taká nemastná-neslaná. Bol ten typ hlavnej hrdinky, ktorú by ste mali len chuť prefackať, aby sa spamätala a aby nebola taká „jemná“ a hlúpa. Na konci (ako to už býva) sa z nej samozrejme stala badass hrdinka (ktorá samozrejme nebola, tak úplne badass, ale chcela byť), ktorá zachránila celý svet od ničivej skazy. Hlavná romantická linka bola tiež dosť oničom, zvraty a akcie boli veľmi predvídateľné a príbeh mi neprišiel ničím výnimočný. Proste niečo čo som videla/čítala už 100x. Hlavná zápletka bola postavená na troch stranách, ktoré sa objavili dvadsať strán pred koncom. DOKONCA SOM AJ VEDELA AKÁ BUDE! Takže táto knižka mi nepriniesla vlastne vôbec nič, okrem absolútnej straty času :D Ale ako hovorím, tá mapa je fakt totálna nádhera!

2/5

Za recenzný výtlačok by som chcela veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Albatros Media. Knihu si môžete kúpiť TU.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mira- Nina Protušová

Knihy od slovenských autorov u mňa nie sú vôbec bežnou záležitosťou, no stále, keď sa mi objaví príležitosť, knihy si prečítam veľmi rada. Jediná kniha zo slovenskej tvorby, ktorá bola na mojom tbr odkedy vyšla bola práve Mira. Ninkinu prvotinu som síce nečítala, no na Miru som sa fakt celkom tešila. Knihu som začala čítať v jedno karanténne popoludnie, keď som nemala chuť na fantasy (akože mala, ale bolo mi smutno, že som ešte nečítala Ninkinu knižku a ona mi ju posielala ešte v januári/februári). A úprimne, veľký palec hore. Postavy mali pekne vykreslený charakter, takže s hlavnou hrdinkou som nemala problém (ani s inou postavou). Náhodou, Mira bola dosť sympatická a aj som sa na nej nasmiala. Príbeh bol reálny s „mystickou“ zápletkou. Akože na konci som bola trochu sklamaná, že tam nebolo niečo viac, ale bolo to len prosté vysvetlenie, ale ako okej, beriem aj to. Ale akože netušila som, že sa to prekrúti na takúto rodinnú drámu :D Tiež mi ten koniec prišiel trošičku uponáhľaný. Kniha však nemala hluché miesta a čítala sa naozaj super a rýchlo. Dej bol pútavý a stránky mi doslova mizli pod rukami.

4/5

Za recenzný výtlačok sa chcem veľmi pekne poďakovať samotnej autorke Ninke Protušovej. Sledovať ju môžete TU.

Uväznená kráľovná- Kristen Ciccarelli

Ach, Posledný Namsara bolo tak super fantasy! Čo bolo toto, však ani srnka v lese netuší. Keď som knihu začala čítať, reálne som nespoznávala postavy. Normálne vám píšem, ja som sa strácala kto je kto, lebo som nespoznala ani jednu postavu. Nehovorím o tom, že som Dory a zabudla som polovicu mien. Hovorím o tom, že toto boli úplne iné povahy, osoby, proste wtf?! Daxa a Rou som v prvom diele úplne milovala, no v tomto diele bol Dax totálny hlupák a Roa dievča, ktoré myslelo len na seba a na to čo bude pre ňu dobré. Takže 250 strán som si parádne pretrpela najviac nezaujímavý dej v dejinách dejov. Potom sa však akoby mávnutím čarovného prútika vrátilo všetko do normálu a konečne som začala spoznávať postavy, ktoré boli v prvom diele. Roa bola veľmi sebecká dokonca, ale potom sa to už dalo prežiť. Dej bol po celú dobu taký dosť predvídateľný. Veľký problém som mala aj s tým, že tam bolo málo príbehov a skôr sme tu mohli sledovať spomienky Daxa a Roy. Taktiež mi chýbala Asha s Torwinom :(. Romantickú linku Daxa a Roy som si však posledných 100 strán veľmi užila. Som úprimne zvedavá, ako autorka zakončí trilógiu a pevne verím v to, že toto bol len klasik vypchávkový diel :D!

2,5/5